כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בשורה מרגשת למוזיקאים החרדים • כנסו

בעל כשרון מוסיקלי? היום תוכל להפוך את אהבתך למוסיקה - למקצוע לחיים!

שלמה גרוניך
שלמה גרוניך

המוסיקה היא מקור חיים ויצירה והיא פורחת בעולם כולו, וגם בציבור החרדי. הופעות מרשימות של יונתן רז אל, אביתר בנאי ואחרים בפני קהל חרדי צוברות תאוצה ומתעלות לרמת מקצוענות חדשות.

גם בעזרת הנשים - דמויות מהמובילות במוסיקה הישראלית מופיעות כיום בפני נשים ומשלבות טקסטים מהמקורות עם שירים אהובים. דוגמאות לכך הן הזמרות אתי אנקרי, דין דין אביב ורבות וטובות אחרות. שוחחנו עם יהודה כהן, מנהל בית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו, וביקשנו להבין ממנו למי כדאי ללמוד לתואר אקדמי במוסיקה, ובמה הוא יוכל לעסוק.




דניאל זמיר

"בשנים האחרונות קיימת פריחה משמעותית בכל מה שקשור לפרסום ושיווק", אומר כהן, "ולשם הקלטה ועריכה של ג'ינגלים פרסומיים נדרש ידע טכנולוגי מוסיקלי. כך גם בנושא הגברה למופעים ואולפני ההקלטות. אלו רק שתי דוגמאות קטנטנות לתחומי עיסוק מוסיקליים בהם נדרש ידע מוסיקלי מקצועי. "אני נזכר שלפני שנים הגיעה אלי ללמוד סאונד, ביחד עם אביה, הגב' מלכי רוטשטיין- אישה חרדית רצינית ומוכשרת במוסיקה. כיום היא בעלת אולפנים מצליחים בבני ברק ומספקת שירותים מקצועיים לנשים במגזר החרדי".

ההתעוררות והפריחה של המוסיקה במגזר החרדי והדתי, הביאה לפתחנו את הצורך העז הקיים בפתיחת מסלול בו יוכלו להשתלב בלימודים מוסיקאים ומוסיקאיות שומרי תורה ומצוות.
בית הספר למוסיקה בקריה האקדמית אונו, הרים את הכפפה ופתח את שעריו לקליטת מוסיקאים מוכשרים מהציבור החרדי.

"מה המיוחד וחדש במסלול הזה שלא היה עד עתה ולא קיים בשום מסלול אחר?"

"ראשית", משיב כהן, "בוצעה במערכת הלימודים התאמה לדרישות ההלכה. שנית, רמת התשתיות המקצועיות והטכנולוגיות בבית הספר היא ברמה מקצועית הגבוהה ביותר הקיימת בארץ, ואני גאה לומר שאף מהטובות בעולם!. בנוסף, אצלנו נהנים הסטודנטים בסיום הלימודים מתואר אקדמי הגבוה והמקצועי ביותר הקיים במוסיקה: B.mus".

"ומי אמר שאכן קיימים אפיקי תעסוקה בתחומים המוסיקליים"?

"התכנית מכוונת למקצועות פרקטיים שיאפשרו השתלבות בתעשיית המוסיקה ומענה לצרכי המגזר החרדי והתעשייה המוסיקלית", משיב כהן.

את התכנית מלווה ההנהלה מקצועית של בית הספר למוסיקה ובנוסף הרב משה רייס ואנשי צוותו, שמעשירים גם בהרצאות תורניות. כדי להקל על הבאים בשערי בית הספר למוסיקה, תינתנה מלגות ייחודיות למוכשרים, על פי יכולותיהם המקצועיות והכלכליות.

התכנית יצאה לדרך והיא פעילה ובה מרצים מהשורה הראשונה בארץ: דניאל זמיר, שלמה גרוניך, יהונתן ניצן ועוד. אודיה ברקן, אתי אנקרי ואנשי מקצוע מובילים נוספים מתחומי המוסיקה השונים.

אל תחמיצו את חלון ההזדמנויות החדש שנפתח!
הקריה האקדמית אונו גרוניך מוזיקה מוזיקאי חרדי ללמוד מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד