י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקשר בין הפועלים לטראמפ שעשוי לעזור לבנק

הפועלים ממתין לשלבים המכריעים בחקירה המתנהלת נגדו על ידי הרגולטורים האמריקאיים - האם כניסתו הצפויה של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב תסייע להפחית את הקנס?

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



האם כניסתו הצפויה של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב תסייע לבנק הפועלים לספוג קנס נמוך יותר בחקירה המתנהלת נגדו על ידי הרגולטורים בארה"ב בנוגע לסיוע ללקוחות אמריקאיים בהעלמת מיסים?

מכתבה שפורסמה היום באתר ניו יורק טיימס אודות חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר, הנשוי לאיוונקה טראמפ, מתברר כי בנק הפועלים מממן חלק מעסקיה הרבים של משפחת קושנר, הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן בארה"ב. קושנר עשוי להתמנות לתפקיד רשמי כראש המטה של טראמפ - וזאת בזמן שהממשל החדש צפוי להוביל את השלבים המכריעים בחקירה המתנהלת נגד הפועלים.

הפועלים וכן מזרחי טפחות עדיין לא הגיעו לשלבים הסופיים בחקירה המתנהלת נגדם על ידי הרגולטורים האמריקאיים - משרד המשפטים האמריקאי והמחלקה הפיננסית של מדינת ניו יורק. עד כה החקירה עלתה להפועלים כ-600 מיליון שקל וייתכן כי במהלך 2017 יצליחו להגיע להבנות עם הרגולטורים באשר לגובה הקנס הסופי - שעלול להיות גבוה במידה ניכרת מהסכומים שהופרשו על ידי הבנק עד כה. בנוסף, נגד הפועלים ובנקים נוספים מתנהלת חקירה בחשד למעורבותם בפרשת השוחד ששולם לבכירי ארגון הכדורגל הבינלאומי פיפ"א תמורת הענקת זכויות שידור.

לסיום החקירה בארה"ב ישנן השלכות לא מבוטלות על המשך אסטרטגיית ההתרחבות של הפועלים בארה"ב בתחום האשראי לעסקים בינוניים, שעשויה לכלול בעתיד רכישת בנק אמריקאי. כמו כן, לפי הערכות, כל עוד לא תסתיים החקירה המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר לא תאפשר להפועלים להגדיל את שיעור הדיווידנד שהבנק מחלק לבעלי מניותיו מ-30% ל-50%, כפי שהוא מבקש.

מבנק הפועלים נמסר: "איננו יכולים להתייחס לשאלה האם אדם כלשהו הוא לקוח הבנק או שאיננו לקוח הבנק".
בנק הפועלים דונלד טראמפ העלמת מיסים ניו יורק טיימס ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד