י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכשרות לכוסברה: בדיון על סמכויות הכשרות כבל זעם על הרב כץ • צפו

"אין מה להשוות בינהם. מה, ההורים שלנו לא שטפו כוסברה אלפיים שנה?", סוער הבוקר בדיון בועדת הכלכלה סביב סמכות הרבנות בכשרות

צילום: מרים אלסטר פלאש 90
צילום: מרים אלסטר פלאש 90

דיון סוער נרשם הבוקר בועדת הכלכלה סביב הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה להפריט את הכשרות מהרבנות הראשית. הח"כים החרדים, יעקב אשר, אורי מקלב ומיכאל מלכיאלי הגנו בתקיפות על הרבנות ותקפו את הכשרויות האלטרנטיביות שנציגיהן נכחו אף הם באולם.

רגע סוער אירע כאשר היו"ר ח"כ איתן כבל יצא משלוותו, ותקף בחריפות יוצאת דופן את נציג ארגון 'כושרות' הרב משה כץ.

הדרמה החלה לאחר שכבל הסביר בהומור את ההבדלים בין כוסברה טרייה לכוסברה שבאה עטופה בשקית פלסטיק, כבל אמר "אין מה להשוות בינהם. מה, ההורים שלנו לא שטפו כוסברה אלפיים שנה?", בתגובה לדבריו של כבל הגיב הרב כץ וזרק מילה לחלל.
צפו בדיון הסוער

כבל לא נשאר חייב ותקף אותו: "סלח לי אדוני, גם אתה נהיית משגיח כשרות על מה שאני אומר? מה אתה נותן לי ציונים, מי אתה, אתה משה רבינו, עם לוחות? אל תתנשא מעלי, דרך ארץ קדמה לתורה, גם אני עברתי מסלול לא פחות ממך, אתה מתייחס אלי כאילו אני באיזה מגרש ואתה מכדרר אותי?".

בתגובה השיב הרב כץ: "אני פה ולא שמעתי מילה אחת של כבוד, זה פשוט נורא". כבל המשיך לתקוף, "מה אתה ממשיך, אתה משגיח כשרות מעשרת הדברות? מה אתה נותן לח"כים ציונים?" מקלב נזעק לטובת כץ: "הוא פעם ראשונה כאן והוא בשוק". כבל: "גם כשאני בא אליכם אני בשוק".

לאחר שהרוחות נרגעו, הציג ח"כ אשר באופן בהיר את עמדת הרבנות הראשית והיהדות החרדית: "זה מגוחך לטעון על הרבנות הראשית שמדובר במונופול" אמר אשר, "המושג "מונופול" לא שייך בגופים המספקים שירותים בסיסיים לכלל תושבי המדינה, לכך גופים אלו נוצרו וזהו תפקידם, האם שייך לטעון מונופול כנגד המשטרה שנותנת הוראות לחנויות לקניונים ולמסעדות איזה אבטחה להציב, המשטרה קובעת למפיקי אירועים את דרכי האבטחה והבטיחות וזה מייקר מאוד את עלות הפקת האירוע, ולא שמענו את אותם אלו הדואגים נגד מונופול הכשרות יוצאים נגד מונופול המשטרה או נגד מונופול משרד הבריאות הקובע אם דברים בריאים או לא".

לגבי כשרות הבדצי"ם אמר ח"כ אשר לחה"כ אלעזר שטרן, לביא ועזריה כי "הבדצי"ם זה לא עניין שלכם אתם סתם נדחפים לצלחת, כשרות הבד"ץ זה החלטה של בית העסק והצרכן, כמו שבבטיחות יש כאלו הרוצים תקן מחמיר כך בכל תחום וגם בתחום הכשרות, לא מכריחים אף בית עסק להזמין מערכת כשרות של בד"ץ, זה וולנטרי לחלוטין".

קודם לכן, ח"כ אורי מקלב אמר כי "אתם מנסים לעשות רפורמה בהלכה, הנתונים כאן מצבעים על בורות של העובדות, "הרפורמה היא לא בכשרות אלא בהלכות הכשרות". מקלב תקף את שטרן: "אתה לא תקבע לרב שלמד עשרות שנים איזה תותים להכניס לבתי המלון, בשביל זה יש רבנות והיא תקבע. אתם מנסים לעקר את ההלכה היהודית לפי מה שנוח לכם".
כשרות כוסברה כושרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד