כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הממשלה אישרה את התכנית הלאומית לקידום התחבורה החכמה

התכנית, בהיקף של כרבע מיליארד שקל, כוללת ניסויי שטח לטכנולוגיות חדשניות בשיתוף חברות מסחריות וחברות ממשלתיות, והקמת שטח ניסויים לרכב אוטונומי ומקושר

ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הממשלה אישרה היום (א') את התכנית הלאומית לתחבורה חכמה, בהיקף של כ-250 מיליון שקל שיתפרשו על פני 5 שנים. התכנית כוללת, בין היתר, הקמת מרכז ניסויים לרכב אוטונומי ומקושר בנתניה, וקידום פיילוטים בתחום התחבורה החכמה תוך שיתוף האקדמיה והחברות הישראליות הפועלות בתחום. למשל, כבישי ישראל ימופו ברזולוציה גבוהה, כדי להכין את השטח לקראת עידן המכוניות ללא נהג.

מטרת התכנית היא למצב את תעשיית ההיי-טק הישראלית כמובילה עולמית בתחום, שיגיע על פי הערכות שונות לנתח שוק עולמי של כ-7 טריליון דולר בשנת 2030. לתוכנית תוקם ועדת היגוי ויישום בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, ובהשתתפות נציג מנהלת תחליפי נפט, נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, נציג המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ונציג רשות החדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה.

בכלל זה, תמליץ הוועדה לגורמים המשפטיים הרלוונטיים על עדכון החקיקה המתאימה, התאמת חוקי הדרך לכלי הרכב האוטונומיים, התאמת מערכת הרישוי והרכב, תדרי תקשורת ועוד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי "יש לישראל יתרון יחסי ביכולת לייצר מוצרים קונספטואליים. אנחנו נסיר חסמים לתעשייה הזאת שמתפתחת במהירות עצומה, והיא תסייע ליישם תחבורה חכמה בכבישי הארץ".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הוסיף כי "טכנולוגיות תחבורה תורמות לבטיחות בדרכים, להקלה על גודש התנועה ואיכות האוויר אותו אנו נושמים. ממשלת ישראל ומשרד התחבורה ימשיכו להשקיע במחקר ופיתוח טכנולוגיה לטובת כל אזרחי המדינה״.
תחבורה חכמה טכנולוגיות חדשניות תכנית לאומית רכב אוטונומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד