ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"הרב עזמי עמאר מכפר קאסם"? הרבנות תבדוק

מדבקת כשרות מזוייפת מתוכה בה נכתב על עוף "בהשגחת הרבנות כפר קאסם" הביאה את דובר הרבנות הראשית לפרסם הכחשה ברשתות החברתיות: "בכפר קאסם לא קיימת מועצה דתית ואין רב בשם כזה" • גורם ברבנות הראשית ל'בחדרי': "הרבנות הבינה שמדובר במתיחה, אבל למרות זאת נבדוק לעומק"

"הרב עזמי עמאר מכפר קאסם"? הרבנות תבדוק

כוח הרשת החברתית גובר לפעמים על עירנות בסיסית. תמונה של חבילת חלקי עוף פרגית, כשעליה הטקסט 'באישור הרבנות המקומית כפר קאסם' הופצה ברשת.

מייצר הגימיק, אף הוסיף את שם משגיח הכשרות "הרב עזמי עמאר" - עד כאן מה שנראה לכאורה כניסיון הטעיה צרכני למוצר לא כשר לכאורה.

אלא שעיון מעמיק יותר במכתב ובעיקר במספר הטלפון שעל המדבקה, מגלה את המתיחה הקטנה, שכאמור הביאה גם את הרבנות וגם את משרד הדתות, לפרסם הבהרה רשמית לבדיחה.

המספר הרץ מ-1 עד 7 אינו תקין בשום צורה כמספר טלפון, וכל קורא מבין כי מדובר בבדיחה ולא בתרמית. בנוסף, בתמונה המקורית ניתן לראות כי במגשים אחרים ב'ליין' לא הודבקה המדבקה.

גורם ברבנות אומר ל'בחדרי חרדים': "הרבנות הבינה שמדובר במתיחה, אבל למרות זאת זה ייבדק לעומק, מתוקף תפקידה של הרבנות, בכדי לוודא שלא מסתובבים דברים מסוג זה בשוק. נתקלנו בעבר בדברים דומים. החלטנו לפרסם תגובה רשמית למרות שמדובר במתיחה, בכדי להזהיר את הציבור. יש מחלקה מיוחדת ברבנות שמטפלת בזיופי כשרות".

‏‏‎דובר הרבנות הראשית לישראל קובי אלתר פרסם אמש הבהרה בחשבון הטוויטר שלו: "בכפר קאסם לא קיימת מועצה דתית שהוסמכה על ידי הרבנות למתן כשרות וממילא גם אין משגיח או רב נותן כשרות בשם הרב עזמי עמאר".

מהרבנות הראשית לישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': "כמו רבים מכם, גם אנחנו קיבלנו את התמונה המצורפת של העוף בהשגחת רבנות כפר קאסם. ראשית, אין דבר כזה רבנות כפר קאסם, ומספר הטלפון 050-1234567 לא ממש קיים. זה נראה כמו בדיחה, אבל גם את זה המפקחים של הרבנות הראשית יבדקו".

עוד בתגובות הרבנות הראשית לישראל: "מי שמוסמך על פי החוק לתת כשרות בכפר קאסם ובשאר המקומות שאין בהם מועצות דתיות (ביניהם רוב היישובים הערביים) היא 'הרבנות לכשרות ארצית'".

לסיום אומרים ברבנות: "נתקלתם במפגע כשרותי או בחשש לזיוף או הונאה - צרו קשר במייל [email protected] או דווחו בטל - 02-5313163".
הרבנות הראשית הונאה כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד