ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

האם שטרן אוכל כשר? הרב והח"כ מתנצחים

בהתכתבות מרתקת בין מומחה כשרות ובין דובר ח"כ אלעזר שטרן עולה כי ייתכן שהח"כ, שהצהיר בימים האחרונים כי כשהוא אוכל במסעדות חלביות אינו מקפיד על תעודת כשרות, עלול להיכשל בבעיות כשרות חמורות. והאם לדעת שטרן כל אנשי הרבנות מושחתים? • ההתכתבות - בפנים

ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם ח"כ אלעזר שטרן נכשל במאכלים עם בעיות כשרות? מהתכתבות מרתקת בין מומחה כשרות ובין דובר הח"כ הדתי מ'יש עתיד' עולה כי ייתכן שהח"כ, שהצהיר בימים האחרונים כי כשהוא אוכל במסעדות חלביות אינו מקפיד על תעודת כשרות, נכשל בבעיות כשרות חמורות.

בראיון שהעניק בימים האחרונים לרן בנימיני בתכנית 'סדר יום' ברשת ב' נשאל ח"כ שטרן "האם אתה יושב רק במקומות עם תעודות כשרות?", זאת בעקבות הסאגה סביב הדרישה להפריט את הכשרות מהרבנות הראשית.

שטרן השיב למראיין: "אני אגיד לך את האמת, אני עד השנה האחרונה ישבתי רק במקומות עם תעודת כשרות. בשנה אחרונה אם יש מקומות חלביים, לא מקומות. בשריים אני לא יושב בלי תעודת כשרות. מקומות חלביים אני אתחקר. כשאני אבין שהבעיה היא הדרישות המוגזמות של הרבנות, אני אשב גם במקום כזה", אמר שטרן בראיון לפני מספר ימים.

החילוק של שטרן בין כשרות באוכל חלבי לבין כשרות לאוכל בשרי, צרמה לרב יוסף דורפמן, מומחה לכשרות שהחליט לשגר לשטרן מכתב הלכתי מקיף בנושא בכדי לשכנעו.

בתחילת דבריו כתב הרב דורפמן לשטרן: "אני כותב את הדברים כאחד שנמצא בשטח ומכיר היטב את התחום של המטבח ואיני כותב כנציג הרבנות הראשית, פשוט הדברים מאד צרמו לי שאנשים חושבים שבמקום חלבי יש פחות בעיה מאשר במקום בשרי".








מכתב הרב דורפמן

לדבריו, "אתמול השמיעו לי את הריאיון אתך באחד מרשתות השידור שנערך בשעות הבוקר, ועקב כך שאני מתעסק שנים בתחום המטבח והחרקים כ–16 שנה, הרגשתי צורך להגיב ולהעמיד דברים על דיוקם".

בסיום המכתב העמוס בטיעונים הלכתיים הנוגעים בעיקר במאכלים חלביים, כתב הרב דורפמן לשטרן כי "מאד אשמח להתלוות אליך לאחד העסקים שללא כשרות שבדקת ואראה לך כמה בעיות יש שם, כמובן שזה אמור להיות בהפתעה".

דוברו של שטרן שקיבל את המכתב, השיב גם כן באופן מפורט ובין הדברים כתב: "למען הסר ספק ח"כ אלעזר שטרן מעולם לא הציג את עצמו כפוסק הלכה. כאשר שיתף ח"כ שטרן את מאזיני התוכנית ברדיו בכלל שהוא נוקט לגבי עצמו - לא פירט מה הוא בודק באותו בית אוכל שאין בו תעודה, ובוודאי שלא להמליץ למישהו לנהוג כמוהו".

מכתב התשובה של לשכת ח"כ שטרןצילום: מכתב התשובה של לשכת ח"כ שטרן
מכתב התשובה של לשכת ח"כ שטרן

עוד הדגיש דוברו של ח"כ שטרן כי "שטרן לא טען כי כל אנשי הרבנות מושחתים חלילה ואף לא רובם, במערכת הכשרות ישנם גורמים צדיקים גמורים על אף שהמערכת מאפשרת שחיתות".
כשרות אלעזר שטרן הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד