ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"אם היו רק בד"צים – עם ישראל היה אוכל נבילות וטריפות". האזינו

בלעדי ל"בחדרי חרדים": על רקע הסערה סביב מערך הכשרות בארץ והדרישה החילונית שלא לאפשר "מונופול" של הרבנות בנושא, רבה של העיר פתח תקווה יוצא למתקפה: "רק הרבנות שומרת מטריפות" • האזינו להקלטה הבלעדית

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

התבטאות מסעירה: נושא הכשרות במדינת ישראל עומד בימים אלו על שולחן הדיונים הציבורי. על רקע תחקירים שחשפו כי קיימת תופעה שמשגיחי כשרות של הרבנות הראשית נעדרים מעבודתם ולא נוכחים תדיר בעסק שעליו הם מופקדים – הגישה ח"כ רחל עזריה הצעת חוק שעוררה סערה רבה, לפיה הכשרות תופרט מהרבנות הראשית.

"בחדרי חרדים" חושף הקלטה שבה נשמע רבה של העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, תוקף את המתנגדים לרבנות ואומר כי "אם היו רק בד"צים, עם ישראל היה אוכל נבילות וטריפות" וכי "רק הרבנות היא זו שגרמה לכך שלא יהיו נבילות וטריפות בישראל".



כמו"כ מתייחס רבה של פ"ת – שעל שמו נרשמה מהפכת הכשרות בעיר, לטיעונים לפיהם אם משגיח נעדר מעבודתו הרי שהמקום עליו הוא מופקד אינו כשר ואמר כי "הדבר הזה לא נכון בהגדרות הלכתיות ולא רק במציאות".

ההקלטה המתפרסמת כאן לראשונה, הוקלטה בכנס משגיחי כשרות של רבנות פתח תקווה שהתקיים השבוע, שם עלו הנושאים הבוערים שמסעירים כאמור בימים אלו את עולם המשגיחים הרבנות.

בתחילת דבריו אמר הרב מיכה הלוי: "העולם החיצון התקשורתי מדבר שהמשגיחים לא תמיד נוכחים מספיק במקום, ואני אומר את זה בשפה הכי עדינה, ואז קמים ואומרים שאין כשרות. זו טעות חמורה. אין קשר בין שני הדברים הללו. המקום הוא בחזקת כשרות, ברגע שיש עליו השגחה. נכון שאנחנו צריכים לעשות את מלאכתנו, כי מלאכת המשגיח היא להעביר את המקום מ'מוחזק' ל'וודאי', ובשביל זה צריך נוכחות, אבל להגיד שם רע שהכשרות קרסה ואין כשרות - זה מוציא שם רע והם עוברים על איסורי דאורייתא".

עוד תקף רבה של פ"ת: "רבנים עלו לרדיו, ברגע שדיברו על משגיחים, רבנים שרוצים לפרק את הרבנות, ואני יודע על מה אני מדבר, ברגע שהם דיברו על נוכחות משגיחים, כן נמצאים, לא נמצאים, מה הם אומרים? הכשרות קרסה".

"הדבר הזה לא נכון בהגדרות הלכתיות לא רק במציאות", נשמע הרב הלוי בהקלטה, "זה רבנים שלא למדו הלכה. הם באים באינטרס לפרק את הרבנות, משם הם באים. שילמדו קצת, שילמדו לדקדק שבעה נקיים ב'אגרות משה', שכתב שמקום שהוא תחת השגחה באופן אוטומטי – ההשגחה יוצרת מוחזק של כשרות".

"תגידו לי אתם, כמה מוצאים נבילות וטריפות? מיעוט, פחות ממיעוט המצוי. רק לסבר את אוזניכם, אתם יודעים מה תפקידה של הרבנות בארץ? בגלל הרבנות אין נבילות וטריפות במדינת ישראל, אין. ואני אומר את זה בפה מלא ואני אצעק את זה בקול גדול. אם היו רק הבד"צים – עם ישראל היה אוכל נבילות וטריפות, המקומות מוחזקים ככשרים, אין נבילות וטריפות", הוסיף הרב הלוי בנחרצות.

לסיום הוסיף: "מי גרם לעם ישראל שאין נבילות וטריפות? רק הרבנות, מי שרוצה לגרש את הרבנות הוא מכניס נבילות וטריפות בידיים לעם ישראל, צריך לדעת את זה ולקחת אחריות".
הרב מיכה הלוי הרבנות הראשית כשרות משגיחים טריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד