י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כמו מסמר בעקב הרגל: גם אתם סבלתם מדרבן?

אתם מתעוררים בבוקר ומגלים שיש לכם בליטה כואבת בעקב הרגל, מפתחים צליעה ובאופן כללי חיים בצל כאב • מהו דרבן? אילו תרגילים יכולים לעזור לכם גם כשאתם בבית ומה הקשר לצורת כף הרגל? • שאלנו את מומחי 'פיט סטפ פרו' באלעד

כמו מסמר בעקב הרגל: גם אתם סבלתם מדרבן?



באותו בוקר כשהתעוררה משנתה, הרגישה דקירה בעקב הרגל הימנית, קצת מציק, אבל זה לא תפס את תשומת לבה והיא רצה ליום העמוס שחיכה לה. במשך מספר ימים הציק לה מקום הדקירה בעקב, וכשסוף סוף נפנתה לבדוק מה יש לה שם, גילתה נקודה קטנה ובולטת. "אולי זו יבלת", חשבה לעצמה.

בשבוע שלאחר מכן כשהניחה רגל על הרצפה, הרגישה כאילו היא דורכת על מסמר. התחושה הזו רק הלכה והתעצמה, וכבר אפשר היה להרגיש בליטה רצינית בעקב. ממש כאילו מישהו תקע לה שם מסמר. המקום היה בולט, אדום ומכוער – אבל בעיקר כואב. מהר מאוד הגיעה הצליעה, דריכה על חלק קדמי של הרגל, חתיכת סבל אחד גדול.

כשהלכה לרופא, הוא לא התרגש. "יש לך דרבן", הוא אמר לה.

"דרבן צדי או דרבן העקב, היא תופעה שכיחה מאוד בקרב רבים מבני האדם ולוקים בה גברים ונשים כאחד", מסבירים מומחי מכון הפיזיותרפיה "פיט סטפ פרו", בעיר אלעד. "מדובר באחת ההפרעות הידועות ביותר בכפות הרגליים".

מדובר בדלקת ברצועת כף הרגל, שיכולה לגרום לכאב חזק מאוד, ברובו מופיע בבוקר לאחר הקימה מהמיטה, כשזרימת הדם עדיין אינה פועלת כראוי, ומתואר בכאב חד מאוד שמגביל את ההליכה.
אין גיל מוגדר לדלקת. היא יכולה לתפוס אנשים בגיל צעיר ועד לגיל מבוגר מאוד, אך אנשים שעוסקים בתחום הספורט - רגישים יותר לבעיה בשל עומס שמגיע מריצות ארוכות, רכיבה על אופניים ועוד.

חלק מגורמי הסיכון לדלקת הם אי יציבות של כף הרגל, מבנה כף רגל לא תקין כגון: פלטפוס, אולפוס, חולשה בשרירים המייצבים של הקרסול, ועוד.

מה עושים כשיש חשד לדרבן?

בשלב ראשון, כמובן נדרשת בדיקה מרופא מומחה כף רגל-לאבחון הדלקת.
בשלב שני, במידת הצורך, יש ליטול טיפול אנטי דלקתי – בהוראות רופא.
בשלב שלישי מגיעים למכון הפיזיותרפיה. המטפל יבדוק את מנח כפות הרגליים של המטופל, ויאבחן מהי הסיבה שגרמה לדלקת בכף הרגל: בעיה במבנה? בעיה של חולשה? חוסר יציבות? אולי שימוש בנעליים לא נוחות?



בנוסף יבצע המטפל בדיקה כללית של כל כף הרגל והמרכיבים האנטומיים של המפרק.
לאחר האבחון המדויק, המטפל ידריך את המטופל לתרגול של מתיחות, ותרגילים לשיווי משקל. תרגול עצמי בבית, התאמת מדרסים והנעלה.

אם אתם סובלים מדרבן, תקבלו, בין היתר, המלצה לחימום מקומי לדלקת+עיסוי עם כדור קוצים קשיח, וכן תקבלו המלצה לבצע מתיחות של שריר התאומים לטובת גמישות מערכת כף הרגל.

מהי מטרת המדרס בכל הסיפור של הדלקת?



את המדרסים מתאימים לאחר אבחון מקצועי, ידני וממוחשב, כל מדרס בסדרת המדרסים של "פיט סטפ פרו" הינו בעל מאפיינים שונים ועשוי מחומרים שונים כדי לאפשר מתן מענה לצרכים של המטופל.
אם מדברים על מקרה של דרבן העקב, יש צורך בשחרור אזור הדלקת מעומס של מפרק העקב.
ישנה חשיבות רבה לסוג הבעיה ולסוג המדרס המותאם, ואורך החיים של המטופל.

הטיפ של לובי נשי

סובלים מדלקת בעקב, או בכל מקום אחר בגוף? כדורי כורכום יכולים לעזור לכם. הכורכום ידוע כאנטי דלקתי משובח. הוא עוזר לדלקות שונות בגוף ובריא מאוד.

כמובן הטיפ אינו נועד להחליף ייעוץ רופא או לבוא במקומו.
דלקת בעקב דרבן בעקב נעליים נוחות מדרסים טיפול אנטי דלקתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד