ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חשש ממחסור בעוף טרי בפסח בגלל מחלת גידים הפוסלת כשרות

מקור במשרד החקלאות: "מועצת הלול יכולה למנוע מחסור אם תכוון לשחיטה של עופות צעירים בהם המחלה פחות נפוצה"

לול תרנגולים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
לול תרנגולים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



משרד החקלאות מזהיר ממחסור אפשרי של עופות טריים בחג הפסח בגלל מחלת דלקת הגידים. לדברי מקורות במשרד החקלאות, מדובר במחלה שאינה מזיקה לבריאות, אולם מונעת שחיטה כשרה. היא פוגעת בעיקר בעופות בוגרים, ובחודשים האחרונים התגלתה המחלה בלהקות רבות מבעבר. משחטות נוהגות להפנות לשחיטה לא כשרה להקה שיותר ממחצית העופות שלה נגועים במחלה.

"משחטות מעדיפות לקבל לשחיטה עופות בוגרים וגדולים, כדי להגדיל את הכנסתן", אמרו מקורות במשרד החקלאות. "לו היו מכניסות לשחיטה עופות צעירים יותר, היו פחות מקרים של מחלת דלקת הגידים. מועצת הלול יכולה לדאוג לכך, כדי למנוע מחסור אפשרי בחג", הוסיפו.

במשרד החקלאות מציעים לפיכך לצרכנים לרכוש לפני החג עוף טרי ולהקפיא אותו, כדי להימנע ממחסור ומציינים, כי עופות קפואים בשוק יהיו ללא הגבלה.

בנוסף, לקראת הפסח פתח משרד החקלאות את יבוא הביצים ללא מכס בהיקף של 45 מליון ביצים. המשרד אוסר על יבוא מטורקיה בגלל מחלות, חרף לחצי יבואנים. בשלב זה היבוא פתוח מספרד, אולם בגלל שביתת נהגי משאיות במדינה קיים חשש למחסור זמני.

בנוסף ציינו יבואנים כי נוכח מחסור בביצים לבנות, יהיה צורך לייבא ביצים חומות, שהצרכן הישראלי פחות אוהב. כדי להסיר את חשש היבואנים ממצב בו לא יצליחו למכור את הביצים, שוקלים במשרד החקלאות להעניק להם רשת ביטחון, בדומה למצב שהיה בשנה שעברה.

במשרד החקלאות מקווים לסכם עם משרד האוצר כי יבואן שלא יצליח לשווק לציבור את כל הביצים החומות שייבא, וייאלץ לשווקן לתעשייה במחיר מופחת – יפוצה על ידי המדינה על הפער במחירים.
משרד החקלאות משרד האוצר עוף טרי שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד