כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרשת וילר: מעצרו של "הקודקוד" הוארך עד ליום רביעי

החשוד י.א., שכונה על ידי המשטרה "הקודקוד בפרשת וילר", הובא היום (א') בשנית לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים • לאחר שעורך הדין נטל החל לשאול את חוקר המשטרה בעניינם של אנשים שלא נעצרו, אמר החוקר: "השאלות האלה לא נועדו לדיון, אלא לפרוטוקול, כדי שכל אנשי החסידות יראו אותן"

הזוג וילר: censor.net.ua
הזוג וילר: censor.net.ua

פרשת וילר - מעצרו של הקדקוד הוארך שוב: החשוד י.א, שכונה על ידי המשטרה "הקודקוד בפרשת וילר", הובא היום (א') בשנית לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים.

במהלך הדיון, הציג חוקר המשטרה בפני בית המשפט מסמכים חדשים וציין כי "המשיב שינה כיוון. בעבר מסר גרסה וכעת הוא שומר על זכות השתיקה. לזכות זו יש השלכות, במיוחד בעניין ימי החקירה שהם יקרים". בנוסף, הציג מסמך עם השלמות חקירה לבקשת הפרקליטות המלווה את התיק.

"כל הפרשיה הזו היא תיק די ברור, ואני מקווה לסיים את החקירה עד לסוף התקופה שביקשנו, וזאת ללא התחייבות שכן אנו צריכים להיפגש עם הפרקליטות. לפחות בחלקו של החשוד הזה ייתכנו השלמות לאחר מכן שלא קשורות אלינו, לראות את התמונה במלואה".

החוקר אישר לפרקליטו של החשוד את מה שנחשף ב'בחדרי', שהחשוד המרכזי א.ו., חתם הסכם עד מדינה עם המשטרה והפרקליטות אך הוא בוטל לאחר שהפר את תנאיו, בין השאר לאחר שפעל על פי המשטרה לשבש הליכי חקירה כפי שסיקרנו בהרחבה בכתבות קודמות.

לאחר שעורך הדין צבי רוזנטל החל לשאול את חוקר המשטרה בעניינם של אנשים שלא נעצרו, השופטת העירה: "הסנגור ימקד שאלותיו בעניין המשיב שבפנינו". החוקר אמר כי "השאלות האלה לא נועדו לדיון. השאלות האלה נועדו לפרוטוקול כדי שכולם יראו אותן, כל החסידות".

החוקר מזרחי ציין כי ישנם אנשים בחסידות אליה משתייכים החשודים, "המוכן לעבור לא רק על חוקי המדינה, אלא גם ההלכה, להכפיש בן אדם, לנדות אותו מהחסידות, כי לא נוח להם שמישהי בארץ עם הילדים שלה". החשוד התפרץ והחוקר הוסיף כי הם עשו דין לעצמם "ומעל ספק סביר הגשתי הוכחות, הושתלו סמים לזוג", כאשר הוא מציין כי שני העצורים הקודקוד י.א. ועד המדינה לשעבר א.ו. "הם אחראיים לפעולות האלה ואולי צפויים מעצרים נוספים. כל מה שחברי אומר זה רק לפרוטוקול וכמו שמבינים, ולא להארכת מעצר זו".

עו"ד צבי רוזנטל פרקליטו של החשוד, אמר כי מדובר בפרשה שהחלה עם מעצרם של פנחס וחני וילר, "זוג סוחרי סמים באוקראינה". לדבריו, "חוקר ואשתו נמצאים בקשר אישי עם החשודים, דבר שלא אמור להיעשות, ומשכך לקחו את התיק באופן אישי". הוא הוסיף כי מחזיק בטלפון כשר, שאין בו הודעות טקסט או אינטרנט, כך שהוא אינו יכול לעשות כל פעולה שיש בה כדי ליצור קשר עם אחרים. העו"ד הוסיף כי החשוד השני במעצר מלא כך שלא ניתן לשבש את החקירה.

"המשיב ללא עבר פלילי, מכחיש כל קשר לפעולות והעבירות שהוטחו נגדו. "בהצעתי, הוא שמר על זכות השתיקה". הוא ביקש לקצר ממשית את ימי החקירה באופן שכבר מחר לאחר פעולה גדולה (הכוונה לעדות של אדם נוסף א.ש.), ניתן יהיה לשחרר את מרשי. במקביל נציע חלופת מעצר, תוך ערבויות גבוהות, ככל והיחידה החוקרת חוששת משיבוש, מדובר בסכומים ממשיים שכך יהיה ניתן לאיין חשש זה".

השופטת מיקה בנקי שהאריכה גם את מעצרו של החשוד המרכזי א.ו. אמרה כי "חומר החקירה מקים חשד סביר למיוחס למשיב" והאריכה את מעצרו עד ליום רביעי בשעה 10:00, בדומה להארכת מעצר החשוד א.ו. שהחתם על הסכם עד מדינה שבוטל.
פרשת וילר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד