ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חכם בראשי נפטר בגיל 117: מה סודו לאריכות ימים ?

דבר פטירתו של חכם בראשי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' הגיע בתוך דקות אחדות לרחבי העולם היהודי ופורסם במקומות רבים נוספים. יצאנו לברר מה היה סודו של האיש המבוגר בישראל לרצון הבסיסי של כל אדם עלי אדמות -חיים ארוכים

חכם זכריה בראשי ז"ל. צילום: שלומי גיל
חכם זכריה בראשי ז"ל. צילום: שלומי גיל

פטירתו של חכם זכריה בראשי ז"ל היום (שני) בשיבה טובה כאיש המבוגר בישראל בגיל 117,מדהימה רבים על האיש שזכה להגיע לשיבה טובה. מה סוד לאריכות חיים ושנים, וכיצד הגיע האיש לגיל כה מדהים, בו עוד שלוש שנים בסך הכל היה מקיים בעצמו את הברכה הידועה 'עד מאה ועשרים'.

חכם בראשי ז"ל התראיין לכלי התקשורת בעבר, ובפיו של חכם זכריה היתה תשובה אחת: "כתוב 'לא תיקום ולא תיטור' ו'לא תשנא את אחיך בלבבך' - אסור לשנוא שום יהודי, אפילו אם הוא יריב שלך. זה הסוד לאריכות ימים".

בראשי ז"ל בשנותיו האחרונותצילום: בראשי ז"ל בשנותיו האחרונות
בראשי ז"ל בשנותיו האחרונות

בראיון לפני חמש שנים לעיתונאי מנחם כהן בעלון 'שיחת השבוע' הסביר: "צריך לשאוף למצב שאם טוב ליהודי, טוב לך, וכן להפך", הוא מרים את ידו וממשיך: "והעיקר לקבל כל אחד ואחד בחיוך, להרבות באהבת ישראל ולא לשנוא חלילה. כשמקפידים על זה, הלב נשאר רגוע, מניסיון".

כשמבקשים ממנו עוד המלצות לאריכות ימים היה אומר בחיוך: "צריך להיזהר בתזונה, לא לאכול לשובע. בבוקר אני אוכל פרוסת לחם עם מים, רק עם מים, גם כשאין לי תיאבון". הוא משתדל להישאר אופטימי גם בגילו. כשהוא מדבר על חבריו עולה מבט של עצב על פניו: "כולם הלכו, לא נשאר אף אחד".

כשהשתתף בטקס הוקרה ממלכתי, למען פועלם ותרומתם של אזרחים בני מאה ומעלה, מכל רחבי הארץ. כבר אז - לפני חמש שנים, היותו המבוגר מכולם הפך אותו למשתתף הבולט ביותר אמר. "זה היה נהדר, מרגש מאוד, אני מאחל לכל יהודי שיזכה לאריכות ימים ושנים, לפחות כמו שאני זוכה, והלוואי נאהב זה את זה באמת".

הלוויתו תצא הערב בשעה 19:00 מבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות שם ייטמן.
זכריה בראשי טיפים לאריכות ימים האיש המבוגר בישראל תזונה נכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד