י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנהל המחלקה האונקלוגית בהדסה עין כרם: "לא נוכל לעבוד תחת ההנהלה הקיימת"

ששת רופאי המחלקה התפטרו שלשום בעקבות מחלוקת ממושכת עם מנהל בית החולים. חרף ההודעה על חידוש המגעים בינם לבין ההנהלה, כעת הם אומרים: "נעביר את הילדים לטיפול רופאים אחרים"

בית החולים הדסה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בית החולים הדסה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אנחנו תחת ההנהלה הקיימת לא יכולים לעבוד. בחודשים הקרובים נעשה הכל כדי להעביר את הילדים לטיפול רופאים אחרים", כך אמר היום (שלישי) פרופ' מיקי וינטראוב, מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בהדסה עין כרם, שהתפטר שלשום יחד עם חמישה רופאים נוספים במחלקה בעקבות מחלוקת ממושכת עם מנהל בית החולים.

מבחינת וינטראוב ועמיתיו, מדובר במשבר אמון עמוק מול הנהלת המוסד והעומד בראשה, פרופ' זאב רוטשטיין, שכפי הנראה אין ממנו דרך חזרה. הרופאים מוחים על שינויים שערך רוטשטיין במחלקה, אשר לטענתם יפגעו בטיפול המוענק לילדים.

וינטראוב, שאמר את הדברים במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, אמר כי החלופה היחידה היא מעבר של הרופאים המתפטרים למחלקה המטו-אונקולוגית חדשה בבית החולים שערי צדק בעיר. "בהכירנו מקרוב את צורת ההתנהלות, חשבנו שנכון יהיה לחפש חלופה", אמר וינטראוב. "בנובמבר האחרון פניתי למנהל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, וחשבנו שנכון יהיה להעביר את המטופלים לשם. הוגשה בקשה רשמית למשרד הבריאות וב-19 בפברואר היא נדחתה ללא נימוק".

הבוקר הודיע משרד הבריאות כי הוא ממנה מגשר על מנת לחדש את המגעים בין הרופאים להנהלה. המגעים התחדשו ביוזמת שר הבריאות, יעקב ליצמן, והצדדים שבו לנהל משא ומתן בליווי הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי אמסלם. התפטרות הרופאים אמורה להיכנס לתוקף ביוני ועלולה לפגוע במחלקה היחידה לאשפוז ילדים חולי סרטן בירושלים.

ממשרד הבריאות נמסר כי "מתוך אחריות עמוקה לילדים החולים ובמטרה להגיע לעמק השווה בין רופאי המחלקה להנהלת הדסה, הנחה שר הבריאות את קובי אמסלם לדון לעומק בין הצדדים על מנת להגיע לפתרון מוסכם וארוך טווח לטובת הילדים ובני משפחותיהם". ליצמן אמר כי הוא "שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם".

המחלקה להמטולוגיה־אונקולוגיה והשתלת מח עצם לילדים בהדסה נחשבת לאחת הטובות בארץ. מטופלים בה ילדים החולים בסרטן, מחלות דם, מחלות מערכת החיסון ועוברים בה השתלת מח עצם. היא נותנת מענה לירושלים וסביבתה, וכעת מטופלים בה יותר מ–30 ילדים שעשרה מהם עוברים תהליכי השתלת מח עצם.

לפני כשבועיים נפגשו הרופאים עם המנהל רוטשטיין והציגו לו רשימת דרישות הנוגעות לתפקוד המחלקה, בין היתר של תקינה וכוח אדם. על פי גורמים בבית החולים, בלב הסכסוך נמצא איחוד היחידה להשתלת מח עצם ילדים עם היחידה להשתלת מח עצם מבוגרים תחת ניהולה של ד"ר פולינה סטפנסקי, ללא התייעצות עם וינטראוב וללא והסכמתו.

במכתב ששלח מנהל בית החולים לוינטראוב בינואר נאמר בין היתר כי "ילדים מעל גיל חמש הושתלו כדרך קבע במחלקה להשתלות עצם (ולא במחלקת מח עצם ילדים – ע"א)", וציין כי הוא מוצא את עמדתו של וינטראוב מוזרה. רוטשטיין התייחס למינוי ד"ר סטפנסקי לניהול מחלקת המבוגרים, וכתב כי "דווקא עתה כשלניהול המחלקה מתמנה תלמידה שלך, שגם אתה גורס שהיא אכן מוכשרת ואיכותית ובעלת ידע רב בהשתלות ילדים, למה מינוי זה צריך לעורר את הזעם המיותר שלך היוצא נגד שמירת הסטטוס קוו? הרי מהיום יהיה בטוח יותר להשתיל ילדים גדולים שם, במיוחד שיש לנו בהדסה רק ארבע מיטות להשתלת ילדים!! מילא אם היית דורש כוח אדם רפואי או סיעודי נוסף לשם, הייתי מבין, אבל לשבור את הכלים?".

בשבועות האחרונים העמיק המשבר וגרר מעורבות מצד הורי ילדים המטופלים במחלקה, שהביעו תמיכה ברופאים. ההורים פתחו עמוד פייסבוק בשם "הילדים של מיקי וינטראוב" שהציג את חשיבות וחיוניות המחלקה בעיניהם ואת מסירותו של וינטראוב, שנחשב רופא מקצועי ומוערך במיוחד. במכתב ההתפטרות כתב וינטראוב: "זהו רגע קשה ועצוב בשבילי, רגע של שבר אמיתי, אך לאור התנהלותה של ההנהלה, איני יכול להמשיך להיות אחראי כלפי ההורים וכלפיכם על מתן הטיפול הטוב בילדים".
בית החולים הדסה רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד