ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סוחר לשעבר בפסגות נעצר בחשד לתרמית ניירות ערך - בעסקות של עשרות מיליוני שקלים

מאור וקסלר שעבד בפסגות ב-2016-2010 חשוד כי גרף רווחים אסורים של 700 אלף שקל

צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90



מאור וקסלר, סוחר לשעבר בדסק חו"ל של בית ההשקעות פסגות, נעצר היום (ג') בחשד לתרמית בניירות ערך, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה.

תיקו הובא בפני בית המשפט השלום בתל אביב בידי חוקרי רשות ניירות ערך, ודניאל הורביץ מבית המשפט השלום בתל אביב שיחרר אותו בתנאים מגבילים וביניהם ערבות של 100 אלף שקל. כמו כן דרכונו נלקח ונאסר עליו לצאת מישראל.

במהלך 2016-2010 עבד וקסלר כסוחר בדסק חו"ל בחברת פסגות תעודות סל.
על פי ממצאי החקירה, במהלך התקופה שבין יוני 2013 ועד נובמבר 2016 ניצל וקסלר את תפקידו כעושה שוק בפסגות ופעל על מנת להשיא לעצמו רווחים של יותר מ-700 אלף שקל באמצעות ביצוע עסקות עצמיות בתעודות סל ואופציות על הדולר בין חשבונות השייכים לפסגות לבין חשבון בנק בשליטתו. היקף העסקות היה של עשרות מיליוני שקלים, וזאת על חשבון חברת פסגות.

על פי ממצאי החקירה, במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה, ביצע וקסלר מאות עסקות עצמיות מכוונות שער, שבהן פעל הן מטעם פסגות, תוך ניצול מעמדו, חופש הפעולה ושיקול הדעת בקבלת החלטות בנוגע לביצוע רכישות ומכירות של תעודות סל ואופציות, והן בחשבון פרטי שבשליטתו, וזאת במטרה ליצור רווחים בחשבון הפרטי.

לדברי רשות ניירות ערך, דפוס התרמית של וקסלר התאפיין בביצוען של עסקות עצמיות שבהן רכש באמצעות חשבון פרטי שבשליטתו תעודות סל מידי חשבון פסגות, ומכרן חזרה אליו, תוך יצירת פער מובנה בין שערי הקנייה ושערי המכירה של ניירות הערך, לטובת חשבונו הפרטי על חשבון פסגות.

כמו כן, טוענת התביעה בבקשת המעצר כי וקסלר רכש, באמצעות החשבון הפרטי שבשליטתו, אופציות על שער הדולר מחשבון פסגות, בשער נמוך משער האופציה בעת הקנייה, בעיקר בימים בהם היה המסחר דליל תוך השפעה על שער נייר הערך. לאחר מכן מכר אותן הן לפסגות והן למשקיעים אחרים, במחיר שוק.

הרשות גם מצאה כי במהלך נובמבר 2016, ביצע וקסלר עיסקה מול צדי ג', שהסבה הפסד כספי בהיקף מאות אלפי שקלים לפסגות תוך שהוא מסתיר במשך זמן ממושך את דבר ההפסד ממנהליו ותוך פגיעה מכוונת במערכות הבקרה. לאחר שעסקה זו נחשפה, טען בפניהם וקסלר כי מדובר בטעות אנוש. מממצאי החקירה עולה כי גם בסמוך ובמקביל לפעילות זו פעל וקסלר על מנת להשיא רווחים לחשבון הפרטי שבשליטתו.
מאור וקסלר ניירות ערך הלבנת הון מבית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד