ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חשד: מנהל מוסד חרדי מעל ב-600 אלף דולר

על פי הדיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, משטרת לייקווד עצרה מנהל מוסד חרדי לילדים בעלי צרכים מיוחדים בלייקווד בחשד לגניבה והלבנת הון בסך 630 אלף דולר

(רויטרס)
(רויטרס)

משטרת לייקווד עצרה מנהל מוסד חרדי בלייקווד בחשד לגניבה והלבנת הון בסך של 630 אלף דולר. מדובר במנהל מוסד לילדים עם צרכים מיוחדים שנעצר לאחר פנייה של משרד החינוך בלייקווד לרשויות בטענה כי המנהל השתמש בכסף שקיבל מהמשרד לצורך ניהול שוטף של המוסד, לצרכיו הפרטיים. כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

על פי החשד, מנהל המוסד השתמש בחלק מהכסף שקיבל להלבנה וחלק אחר השקיע בקרן הון בצורה לא חוקית.

על פי הדיווחים, בית הספר לילדים המיוחדים מקבל כ-1.8 מיליון דולר לחודש ממשרד החינוך המקומי ומרשויות נוספות. התקציב נקבע באמצעות נוסחת מדינה המבוססת על עלויות "סבירות, רגילות ונחוצות" לחינוך התלמידים, וכל הכספים אמורים לשמש אך ורק להוצאות התפעול של בית הספר.

התובע המחוזי טען כי מנהל המוסד השתמש בקרן גיוס כספים כדי לגנוב כ-430,000 דולר למיזם עסקי אישי ו-200 אלף דולר נוספים הלבין.

התובע הוסיף כי "מנהל המוסד הפר את החוק, הפר את אמון הציבור ובגד באוכלוסיית הילדים המיוחדים. הוא היה חייב להשתמש בכל דולר לטובת הילדים בבית הספר, אבל במקום זאת הוא לקח מאות אלפי דולרים שכר לימוד מההורים כדי להמר על מיזם עסקי אישי".

מנהל המחלקה המשפטית של המחוז פנה לציבור: "אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע רלוונטי בנוגע למקרה זה ליצור עמנו קשר באופן סודי כדי שנוכל לחקור את הגניבה".

הרשויות בארה"ב מקפידות מאד על עבירות הלבנות הון ומידה ומנהל המוסד יורשע הוא צפוי לעונש מאסר ממושך של בין 5 ל-10 שניםץ

מהנהלת בית הספר נמסר לתקשורת המקומית בתגובה: "אנחנו מאמינים בחפותו של מנהל המוסד. כל ההאשמות יתבררו כהאשמות שווא ואנו מאד מצטערים על העוול שנגרם למנהל".
מעילה הלבנת הון לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד