י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצעה חדשה ל'ביקור חולים'

קבוצה בראשות בעלי 'עיניים' מציעה 25.5 מיליון דולר תמורת בית החולים. לרב ביטון סירב בית המשפט למכור

מבטיחים לפתח. בית החולים 'ביקור חולים'
מבטיחים לפתח. בית החולים 'ביקור חולים'



בדיון שנערך היום אחר-הצהריים בבית המשפט המחוזי בירושלים אודות מכירת בית החולים 'ביקור חולים', הציג הכונס הרשמי, עו"ד שלמה שחר, הצעה חדשה. מדובר בקבוצה בראשות ד"ר שמואל לוינגר המציעה 25.5 מיליון דולר תמורת בית החולים.

קבוצת הרוכשים החדשה, בראשות שמעיה רייכמן ורופא העיניים ד"ר שמואל לוינגר, מסתמנת כמובילה בהתמחרות על רכישת בית החולים, לאחר שבא-כוח הכונס הציג בפני בית המשפט את הצעת הקבוצה לקנות את בית החולים ולפתחו לאורך שנים. לדבריו, מדובר בהצעה הטובה משמעותית בכמה פרמטרים חשובים מההצעות הקיימות כיום.

ההצעה החדשה מעלה את הסכום המוצע עבור בית החולים מ-20 מיליון דולר ל-25.5 מיליון דולר, היא מגדילה את מספר השנים להן מתחייב הרוכש להפעיל את בית החולים כעסק חי ל-15 שנה לפחות, ללא כל התנייה, והיא מכפילה את מספר המיטות שהרוכש מתחייב להפעיל לעומת ההצעות הקיימות (כ-230 מיטות אישפוז). הרוכשים אף אומרים בהצעתם, כי בכוונתם לפתח את בית החולים, ובכלל זה להוסיף פעילויות ומחלקות מעבר לקיים כיום.

ד"ר שמואל לוינגר היה בעבר מנהל יחידת העיניים ומכון הלייזר בבית החולים 'הדסה' הר הצופים, ומאז 1999 הוא המייסד והבעלים של רשת 'עיניים' - הרשת הגדולה בארץ בתחום רפואת העיניים בלייזר. שמעיה רייכמן הוא בעל ניסיון בתפעול והקמת מוסדות בתחום הרפואי בארץ, ובניהול פרויקטים מורכבים.

השופט יוסי שפירא ביקש בדיון מנציגי הכנ"ר להביא בפניו, בתוך שבוע ימים לכל היותר, השוואה של ההצעות העומדות על הפרק, ולנסות לקבל תשובות למספר שאלות שעלו במהלך הדיון.

כמו-כן ביקש השופט, שבמהלך שבוע זה יבוא הכונס הרשמי בדברים עם משרד האוצר, כדי לנסות ולמצוא פתרון לנושא תשלומי הפנסיות לגמלאי בית החולים. הפנסיונרים, כידוע, אינם מקבלים את גימלתם מזה שלושה חודשים, וטרם נמצא להם פתרון ארוך טווח, לתקופה שלאחר המכירה.


השופט אמר "לא" לביטון

פרשת בית החולים 'ביקור חולים' החלה לפני כשנתיים, לאחר שעמותת בית החולים נקלעה לחובות של 200 מיליון שקל, ולחובות פנסיה בהיקף דומה. בנובמבר 2003 מינה בית המשפט את עו"ד שלמה שחר כמפרק זמני לעמותה.

עם מינויו, היה חשש שלא ניתן יהיה להפעיל את בית החולים, אך תוכנית הבראה שהכין הביאה לאיזון הפעילות, וביוני 2004 פירסם שחר הזמנה להציע הצעות רכישה.

בשלב הראשון, הוגשו שתי הצעות - של קופת חולים 'מאוחדת' ושל הרב גרשון לידר, מנכ"ל בית החולים 'לניאדו' בנתניה, אך הן לא עמדו בתנאי המכרז. גם הצעה שלישית, של הרב מרדכי אלבוים, היזם שהשיק את 'מירס' הכשר' בציבור החרדי, לא הבשילה לכדי הסכם.

הקבוצה הרביעית, בראשות ישראל הרצברג, חתמה על טיוטת הסכם רכישה תמורת כ-20 מיליון דולר, לה התנגדו העובדים. קבוצה זו כוללת את צבי סנד ורמי בן-דוד, הרב דניאל ביטון, ישראל הרצברג ועוד מספר אנשים עסקים.

בחודש שעבר, דחה השופט שפירא את בקשת הכונס למכור את בית החולים לקבוצה שבראשות ישראל הרצברג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד