ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עובדי בית אבות ויז'ניץ פירקו את החברה וזכו במיליון וחצי ש"ח

משכורות עובדי בית האבות בבני-ברק לא שולמו במשך יותר משלושה חודשים. אז הם תבעו את פירוק החברה וזכו בשכרם ובההטבות המגיעות להם

השופטת קיבלה טענת העובדים והוציאה צו לפירוק החברה. בית המשפט
השופטת קיבלה טענת העובדים והוציאה צו לפירוק החברה. בית המשפט


עשרות עובדי בית אבות 'בית יצחק', הידוע יותר בכינויו בית האבות ויז'ניץ בבני-ברק, לא זכו לתשלום משכורת במשך שלושה חודשים. כתוצאה מהמצוקה הכספית אליה נקלעו, נאלצו העובדים לעזוב את עבודתם ולסגור את המוסד, כאשר בצעד חסר-תקדים הורו למשפחות החוסים לאסוף את החולים הסיעודיים מהמוסד אל ביתם.

נציגי העובדים פנו לעורך הדין רז מסורי, המתמחה בדיני עבודה ופירוק חברות, ובהמלצתו החליטו לוותר על תביעה בבית הדין לעבודה ולפנות היישר להליך של פירוק החברה המנהלת את בית האבות, בבית המשפט המחוזי בת"א.

לאחר כחצי שנה ניתן צו לפירוק החברה על-ידי השופטת ורדה אלשייך. ההחלטה אפשרה לעובדים להגיש תביעות חוב למוסד לביטוח לאומי ולקבל את משכורתיהם וכן זכויות רבות נוספות הישר מהביטוח הלאומי, בסך כולל של מיליון וחצי ש"ח.

התובעים, כ-70 במספר, המיוצגים על-ידי עורך הדין רז מסורי תבעו ממנהליהם את שכר העבודה, פדיון ימי חופשה, ביגוד וכן דמי הבראה המגיעים להם על פי חוק ואשר לא שולמו להם במהלך שלושה חודשים רצופים. הפניה לעוה"ד מסורי נעשתה לאחר שהתובעים הבינו, על פי התנהלות החברה, כי היא נמצאת במשבר כלכלי שאינו יכול להיפתר.

עו"ד מסורי הוכיח כי החברה המנהלת את המוסד "א.א. אשפוז אבות בית יצחק שירותי סיעוד בע"מ" איננה מסוגלת לפרוע את חובותיה לנושיה ובכלל זה לעובדיה וראיה לכך הזכיר את הלנת השכר המתמשכת (שלושה חודשים) וחוסר תפקוד החברה מול החולים הסיעודיים.

השופטת אלשייך קיבלה את טענת העובדים והוציאה צו לפירוק החברה על-ידי כונס הנכסים הרשמי בתל-אביב.

לדברי עו"ד מסורי "החוק בישראל קובע כי כאשר חברה נסגרת והעובד אינו מקבל שכר ופיצויים מהמעסיק, הוא יכול לתבוע את הפיצוי הכספי המגיע לו מהמוסד לביטוח לאומי בתנאי שיתקבל צו לפירוק החברה ע"י בית המשפט המחוזי". הוא מסביר כי "כאשר מתחילים להופיע סימנים לקשיים, שהראשון בהם הוא הלנת שכר ממושכת, ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל כנגד המעביד, או בקשה למתן צו פירוק כנגד החברה המעסיקה. צו זה מכריח את המעסיק להגיב ולפצות את העובד, או לחלופין לחשוף את מצבה האמיתי של החברה, להיכנע לפירוק, ולאפשר לעובדים לקבל כמעט את מלוא זכויותיהם מהביטוח הלאומי". זוהי הדרך המהירה ביותר עבור העובדים לקבל את הכספים המגיעים להם על פי חוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד