כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שודדת חרדית בפעולה

אישה בלבוש חרדי ובפאה נכרית נכנסה לחנות תכשיטים בבני ברק ושדדה טבעות בשווי אלפי שקלים. מצלמות האבטחה תיעדו את הגניבה והמשטרה בעקבותיה

מיששה בחמדנות תכשיטים יקרים. צילום אילוסטרציה
מיששה בחמדנות תכשיטים יקרים. צילום אילוסטרציה

לחנות תכשיטים במרכז הסואן של בני ברק, נכנסה ביום שלישי שעבר אשה בשנות העשרים לחייה, בעלת חזות חרדית מרשימה למדי. שום דבר לא בישר על הדרמה שתחולל זו, דקות ספורות מאוחר יותר.

"זיהינו שהיא ביקרה כבר מספר פעמים בחנותנו", מספרת בעלת חנות התכשיטים והזהב, "וחשבנו שיש כאן אולי צירוף מקרים בכך שהיא מבקשת פעם נוספת לראות טבעות, תליונים ועגילים – בדיוק כפי שביקשה בפעם הקודמת בה נכנסה לחנות. בנוסף, הביאה האשה עמה זהב ישן בכדי לשקול אותו ו'לדעת כמה הוא שווה', כך אמרה".

כבר במהלך מתן השירות עוררה האשה את חשדה של בעלת החנות. היא הוציאה תכשיטים ללא סדר, קשר או פשר למה שביקשה בכניסתה לחנות, ומיששה בידיה בחמדנות תכשיטים יקרים. כשניגשה המוכרת למשקל, לבדוק את הזהב אותו הביאה: סובבה המוכרת את גבה, ואז ככל הנראה נכנסו הטבעות לכיס כלשהו בבגדה.

לסיום, עם יציאתה מהחנות, אמרה שתבוא שוב, בערב, עם בעלה.

מיד כשיצאה, גילו המוכרות ובעלת החנות כי מהמגירות נעדרו שתי טבעות יקרות, בשווי של לפחות 2,000 ₪ כל אחת מהן.

מעקב זריז מפתח החנות גילה כי כיוון הליכתה מורה על כך שככל הנראה, השודדת המתוחכמת המשיכה לחנות הבאה, הממוקמת בסמיכות לחנות התכשיטים ממנה נעלמו הטבעות לאחר שהסתלקה ממנה.

"הרמנו טלפון, וגילינו על פי תיאורה, שאכן, היא נמצאת בחנות תכשיטים סמוכה. הם נכנסו ללחץ, ואנו ביקשנו לעכב אותה", מספרת בעלת החנות. "רצנו לשם מהר, מרחק של שתי דקות ריצה, וברגע שהגענו לבנין היינו בטוחים שנמצא אותה בתוך החנות". אלא שלרוע מזלם, כשהגיעו המוכרות מהחנות הסמוכה לבניין בו ממוקמת החנות השכנה, ראו את האשה מסתלקת מהמקום. מסתבר שהבחינה בלחץ בו היתה נתונה המוכרת בחנות השניה, והסבירה כי 'בעלה מחכה למטה' והסתלקה.
ככל הנראה העריכה שמדברים עליה וההתלחשויות בין המוכרות הן אודותיה גניבתה.

למוכרות נודע, מפי לקוחה ששהתה בחנות הנוספת, כי האשה נעלמה מיד ביציאתה מהבנין. כשעלתה הלקוחה במדרגות, נתקלה באשה הלבושה כחרדית, יורדת במהירות שיא במדרגות, ורצה את כל רחוב נחמיה לכיוון חזון איש.

בעלת החנות הנגנבת, ניסתה לבצע מרדף, אך ללא הועיל.

מהחנות נמסר בתגובה לשאלתנו, כי כל הנעשה בחנות מתועד במצלמות אבטחה 24 שעות ביממה, וכל מקרה של גניבה עובר למשטרת ישראל.

"אנחנו אך מבקשית להתריע, כי אישה בלבוש חרדי עושה רושם טוב, ובעלי חנויות אינם מודעים לאפשרות של גניבה ברגע קט של חוסר שימת לב".

אגב, מנהלי החנות משגרים לאשה יותר מאיום מרומז: "אנחנו ממליצים לנוגעת בדבר לנסות להחזיר את הסחורה שנגנבה כיון שבמצלמות האבטחה רואים שכשהמוכרת הלכה לשקול את הזהב הישן אותו הביאה עימה, בררה בידיה את הנתון במגש שבידה. המשקל, במרחק 4 מטר, מהמקום בו ניצבת הלקוחה, אך רואים בבירור כי תוך כדי שהיא 'מטפלת' בתכולת המגש, עקבה בעיניה אחרי המוכרת עד הרגע שחזרה".

תלונה הוגשה במשטרה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד