י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתנדבים הצילו תינוקת שנחנקה בסעודת שבת

נס בבית שמש: טרגדיה נמנעה ברגע האחרון כאשר תינוקת נחנקה במהלך סעודת השבת. אביה של התינוקת התקשר למתדנב והודה לו על המאמצים הרבים שהצילו את חיי התינוקת

מצילים חיים. מתנדבים בפעולה
מצילים חיים. מתנדבים בפעולה

מתנדבי 'הצלה ישראל' בבית שמש הצילו את חייה של שנחנקה מדברי מאכל במהלך סעודת השבת.

המתנדבים הוזעקו בשעות הצהריים של שבת לפני כשבועיים לטפל בתינוקת בת כשנה וחודשיים שנחנקה במהלך סעודת השבת מאוכל שחדר לריאותיה. המתנדבים הגיבו במהירות והגיעו למקום תוך רגעים ספורים, דבר שהציל את חייה כפי שהתברר בהמשך הטיפול.

לאחר כ-45 דקות של טיפול אינטנסיבי שכלל סיוע נשימתי וטיפול רפואי תרופתי מתקדם, פינה צוות הנט"ן את התינוקת לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה, בבית החולים. היא הוכנסה מיידית לחדר ניתוח ודברי המאכל הוצאו מריאותיה בניתוח מסובך.

מתנדב 'הצלה ישראל' מבית שמש, אהרן טבק, שהיה בין הראשונים שהגיעו למקום, סיפר כי צוות הנט"ן שהגיע למקום אמר כי ללא התגובה המהירה של מתנדבי 'הצלה ישראל' סיכויי ההצלחה של הטיפול היו נמוכים. עוד אמר טבק כי במהלך הטיפול היה חשש גדול לחיי התינוקת וכי באמצע ניסיונות ההחייאה חלה הידרדרות נוספת במצבה של התינוקת. לאחר כשלושת רבעי השעה של החייאה השתפר והתייצב מעט מצבה של התינוקת וצוות הנט"ן החל לפנותה לבית החולים שם כאמור היא נותחה.

ביום שישי האחרון התקשר אביה של התינוקת אל טבק, וסיפר לו כי ביתו החלימה לחלוטין והיא השתחררה מבית החולים. האב הודה לו על המאמצים הרבים שהשקיעו מתנדבי 'הצלה ישראל' וצוות מד"א בטיפול בביתו. כמו כן הזמין האב את טבק לביתו לפגוש אותו ואת ביתו אותה הציל כאות תודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד