כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"אתה חרדי, אתה אפס, כל התורה שלכם שקר"

חשיפה: רב חיל-הים בניהו ג'מוס רק נכנס לתפקידו וכבר נלחם בצורה בוטה ברבנים החרדים תוך ביטויים חריפים וקשים. הוא גם סירב להזמין את הרה"ר יונה מצגר "כי אני לא סובל אותו"

נגד חרדים. הרבצ"ר אבי רונסקי
נגד חרדים. הרבצ"ר אבי רונסקי

אווירה קשה שוררת בקרב החיילים הדתיים בחיל-הים בכלל ובסגל הרבנות הצבאית בפרט. לפני כחודשיים נכנס לתפקידו רב חיל-הים, הרב בניהו ג'מוס, שהגיע לתפקידו מפיקוד המרכז, שם שימש כסגן הרב הפיקודי.

עם כניסתו לתפקיד נראה כי הוא שם לו למטרה להעיף מצה"ל את הרבנים הצבאיים החרדים. והוא גם לא מתבייש להצהיר על כך.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי ביומו השני הגיע ג'מוס לאחד מבסיסי החיל והודיע לרב היחידה, אדם חרדי, כי הוא מוותר עליו, וכי הוא יכול להביא לתפקיד זה איש ראוי יותר מתוך 120 המועמדים המסיימים בקרוב את קורס הרבנים הצבאיים המתקיים בבה"ד 1 שבמצפה רימון. רב היחידה, שהיה המום למשמע הבשורה מפי אדם שאינו מכירו כלל, הופתע לשמוע מילים בוטות ומעליבות כמו "אתה אפס", "אתה כלומניק" ועוד פנינים.

רב צבאי אחר יודע לספר ל'בחדרי חרדים' כי ג'מוס התבטא בחריפות נגד הציבור החרדי: "אתה חרדי, אפס, חב"דניק וכל התורה שלכם שקר".

במקרה אחר, כאשר רב צבאי הזמין את הרה"ר לישראל הרב יונה מצגר למסור הרצאה בבסיסו, התנפל עליו ג'מוס ונזף בו על שהעז להזמין את הרב מצגר לבסיסו. כל הניסיונות להסביר לג'מוס כי ההזמנה הייתה מתואמת עם לשכת הרבצ"ר, וכי הרב יונה מצגר הינו דמות ייצוגית חשובה ומשמש כרב הראשי לישראל, עלו בתוהו. ג'מוס צרח בפניו ובפני מפקדו: "אתה לא מבין? אינני סובל את הרב יונה מצגר".

במקרה אחר התבטא ג'מוס בפני רב חרדי נוסף: "אני הולך להעיף את כל החרדים מרבנות חיל הים".

גורמים ברבנות הצבאית טוענים כי הליך הצרת רגליהם של החרדים בצה"ל אינו תופעה מקומית. מדובר במדיניות אותה טוו במהלך השנים האחרונות הרבצ"ר הקודם, תא"ל הרב ישראל וייס, ביחד עם מפקדו ראש אמ"ש האלוף אלעזר שטרן.

עוד לפני כ 7 שנים, סא"ל הרב דני פריימן בקש להתמודד על תפקיד רב פיקוד המרכז. אולם התמודדותו הוסרה לאחר שגורמים המקורבים לרבצ"ר פנו לאלוף הפיקוד דאז, איציק איתן, ושכנעו אותו שלא ראוי למנות רק פיקודי כזה שבניו אינם משרתים בצה"ל.

בנוסף, כי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשנה נדחה קידומו של רב צבאי חרדי, סא"ל הרב שלמה יעקובוביץ, רק בשל היותו חרדי ונטען שבניו לא שירתו בצה"ל. זאת למרות שבנו שירת בצה"ל וכי הרב שלמה יעקובביץ עצמו החל את שירותו כלוחם ומפקד טנק והשתתף בקרבות תוך סיכון חיים.

עוד אומרים גורמים ברבנות הצבאית כי גם הרבצ"ר הנוכחי, הרב אבי רונסקי, נגד קידומם של רבנים חרדים בצה"ל. לדבריהם, הרבנים החרדים היחידים שקודמו היו בעקבות "לחצים מהדרג הפיקודי".

תגובת דובר צה"ל: "בצה"ל בכלל, וברבנות חיל הים בפרט, מכבדים כל רב באשר הוא, ופועלים בו רבנים חרדים לצד רבנים חובשי כיפה סרוגה. על דעתו של רב חיל הים, התקיימה הרצאתו של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, חרף העובדה שהיא לא אושרה על פי הנהלים, וזאת מתוך כבוד לרב הראשי ולמוסד הרבנות הראשית".

בדו"צ סירבו להתייחס להתבטאותיו של הרב ג'מוס כלפי הרבנים החרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד