ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

זינוק ברווחי שופרסל מאז כניסת ברונפמן ופישר כשותפים

החברה הכפילה את הרווח הנקי בשנת 2007. זינוק חד נרשם ברווחים ברבעון הרביעי של השנה. חלק מסניפי 'זול פה' שבבעלות החברה יפנו לציבור החרדי

שלום פישר. איור: גלובס
שלום פישר. איור: גלובס

מסתבר שכניסת קבוצת 'ברונפמן פישר' בתחילת השנה שעברה לשופרסל עשתה רק טוב לחברה. שופרסל מציגה היום את נתוניה לשנת 2007, ומהם עולה כי רווחי החברה הוכפלו לעומת שנת 2006.

שופרסל רשמה רווח נקי של 244 מליון שקל בשנת 2007, כשהגידול בולט גם בשיעור הרווח התפעולי - 434 מליון ש"ח, כנ"ל במחזור הכללי של החברה, שעלה בכ – 10% בשנה האחרונה. ברבעון האחרון של 2007 נרשם רווח נקי של 93 מליון ש"ח.

קבוצת 'ברונפמן פישר' בבעלות מתיו ברונפמן ואיש העסקים החרדי שלום פישר, מחזיקה בכ - 20% ממניות שופרסל, ודיסקונט השקעות בבעלות נוחי דנקנר מחזיקה בבעלות על כ - 40% מהחברה. עם זאת, פישר ואנשיו מעורבים בניהול התפעולי של הרשת (למעט רשת 'אלף) הרבה מעבר לכוחם היחסי כבעלים, שלום פישר משמש אף כיו"ר משותף בשופרסל.

רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, הביע היום שביעות רצון מהתוצאות הכספיות אותן מציגה החברה. לדבריו, ב-2007 באה לידי ביטוי ההטמעה המלאה של הצעדים האסטרטגיים בהם נוקטת שופרסל, וביניהם ביסוס הפורמטים הקמעונאיים, הרחבת מיגוון המוצרים במותג הפרטי, גיוס לקוחות לכרטיס אשראי שופרסל והגדלת השימוש בו.

החברה מחזיקה ברשת חנויות 'שופרסל דיל', 'שופרסל ביג' ו'שופרסל שלי' ואף בחנות מקוונת ברשת - 'שופרסל ישיר'. סניפי 'זול פה' בכל רחבי הארץ נמצאים אף הם בבעלות החברה, כמו גם 50% מהבעלות על רשת 'אלף' שפונה לציבור החרדי.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי סניפי 'זול פה' בכמה ערים, יהפכו בתקופה הקרובה לייעודיים עבור הציבור החרדי. מהלך זה יכלול הכנסת מוצרים בעלי כשרות מהדרין ובד"ץ, ומכירת מארזים גדולים המותאמות לציבור החרדי.

נכון להיום, כל סניפי 'זול פה' פונים לקהל החילוני, זאת על פי הסכם עם השותפים ברשת 'אלף', סניפי 'זול פה' שיפנו לחרדים, הינם בערים שאין בהם סניף של 'אלף' בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד