ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רשת ניו פארם מפסיקה לפעול בשבת

רשת ניו פארם שנרכשה לאחרונה על-ידי רמי שביט, תסגור את סניפיה בשבת, כחלק ממדיניות קבוצת 'המשביר לצרכן'

סגור בשבת, ניו פארם
סגור בשבת, ניו פארם

רמי שביט, מבעלי קבוצת 'המשביר לצרכן', השלים את רכישת ניו פארם בסוף דצמבר 2007. עם סיום הרכישה החל לפעול במהלך לסגירת סניפי ניו פארם בימי שבת, באמצעות תוכנית עבודה מבוקרת ובשיתוף פעולה עם המוסדות והעיריות המקומיות.

תהליך סגירת החנויות בשבת יחל מיידית בחלק מסניפי הרשת, בניהם: סניף ניו פארם בקניון הגדול בפתח תקווה, קניון סיטי באשדוד וקניון סביונים ביהוד. בשלב הראשון, בכוונת ניו פארם לסגור בשבת כ-20 סניפים, ובעתיד כל 30 סניפי ניו פארם יסגרו בשבת, למעט בתי מרקחת תורניים.

מדיניות סגירת סניפים בשבתות החלה כאשר רמי שביט רכש בשנת 2003 את רשת 'המשביר לצרכן' וכיום כל 26 סניפי המשביר אינם עובדים בשבת.

שביט: "ההחלטה על סגירת החנויות בשבת התקבלה בעקבות הנחת עבודה של המשביר, המתבססת על ההון האנושי שלה ומעמידה את העובד בראש סדר העדיפויות. אנו רואים בפתיחת עסקים בשבת פגיעה ישירה בעובדי הקבוצה.

"עקב פתיחת עסקים בשבת, עובדים רבים נאלצים לוותר על יום המנוחה השבועי שלהם ומתוך מגמה להתחשב בזכויות העובדים הן דתיים והן שומרי מסורת אנו פועלים. להערכת החברה מדובר במהלך הבא גם לקראת העובדים החילוניים ואף המתחרים שלנו שיוכלו לנוח בשבת".

שביט מאמין כי באמצעות סגירת הסניפים בשבת הוא מגן על זכויות העובדים, "אך מצד שני גם הרשת נהנת מיתרונות בולטים בסגירת הסניפים בשבת: צמיחה כלכלית. כאשר סגרנו בשנת 2005 את הסניפים של המשביר לצרכן בימי שבת, גדל אחוז הקניות בימי חול בעשרות אחוזים ויותר".

אגב, בפתיחת חנות בשבת יש גם עלויות תפעול יקרות כמו: שכר העובדים גדל ב- 150%, הוצאות תפעול, חשמל, שמירה וכו'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד