ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

'חוק הנפצים' של ח"כ גפני אושר טרומית בכנסת

החוק אוסר על שימוש, ייבוא והפצה של כל סוגי הנפצים. העבריינים ייענשו בעונשי מאסר שבין 4 ל-7 שנים. מידי שנה נפצעים עשרות מהצעצועים המסוכנים. החוק יעבור לועדת החוקה ומשם לאישור סופי בכנסת

תיקון גדול. משה גפני
תיקון גדול. משה גפני

'חוק הנפצים' אושר פה אחד בקריאה טרומית במליאת הכנסת, החוק קובע עונשים כבדים על המתעסקים בנפצים, 4 שנות מאסר על המשתמשים בצעצועים המסוכנים ו - 7 שנות מאסר על היצרנים, היבואנים והמפיצים.

את החוק יזם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בעקבות השימוש הנרחב בנפצים ו'דינמיט' לסוגיו, בעיקר בימי הפורים ובשבועות הקודמים לחג. בכל שנה נפצעים עשרות ילדים ובני נוער כתוצאה מהמשחקים המסוכנים. להבדיל, נרשמים עשרות פצועים מידי שנה ב'חג הקורבן' המוסלמי כתוצאה משימוש בנפצים.

עד כה נאסר השימוש, הייצור, היבוא והמכירה של הקפצונים, הזיקוקין ושאר חומרי הנפץ הזעירים, מכח צו שהוצא לפי חוק הפיקוח על מצרכים, ובמסגרתו, נאסר המסחר בצעצועים אלה בחוקי עזר עירוניים, אך בפועל - כמעט שלא נאכף הדבר בפועל בידי הפקחים העירוניים, או בידי משרד התמ"ת, הממונה על חוק הפיקוח.

החוק שאושר קובע "אסור השימוש, ההפצה והייבוא של צעצועים אשר השימוש המקובל בהם עלול לגרום למשתמש או לבני אדם אחרים נזק גופני או לסכן את בריאותם או לגרום להם הטרדה. בתוכם: צעצוע הפולט אש, צעצוע נפיץ הגורם להתפוצצות, צעצוע שנועד לגרום לגירוי או עיטוש, וצעצוע שהוא חיקוי של כלי יריה, או נראה ככלי יריה, אלא אם עמד בתקן שקבע שר המסחר והתעשייה".

ח"כ גפני בירך על אישור החוק פה אחד. החוק יעבור כעת לוועדת חוקה חוק ומשפט, ולאחר אישורו יוגש לקריאה שנייה ושלישית במליאה שם לא צפויה לו התנגדות, אך כפי הנראה זה לא יקרה לפני פורים הבא עלינו לטובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד