י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השר יצחק כהן: הרב עובדיה יוסף נזף בחיים אמסלם

בעקבות המכתב ששיגר ח"כ חיים אמסלם כנגד שר הדתות על רקע 'חוק דרומי', אומר יצחק כהן ל'בחדרי חרדים': "חבר הכנסת אמסלם ננזף מספר פעמים על ידי הרב עובדיה יוסף. הרב מתנגד נחרצות לחוק דרומי"

על רקע אישי? אמסלם וכהן
על רקע אישי? אמסלם וכהן

התנגחות פנים שסי"ת בעקבות 'חוק דרומי'. החוק שמאפשר לאזרחים לפתוח באש לעבר פורצים וגנבי רכוש ועורר כבר סערות רבות, חולל עימות חריף בין ח"כ חיים אמסלם מש"ס לבין שר הדתות יצחק כהן, גם הוא מש"ס.

השר כהן התנגד נחרצות לחוק דרומי, באמרו: "אני מזהיר את עם ישראל שעלולות להתרחש טרגדיות, כמו נער שחוזר בלילה לביתו ללא המפתח ואביו יחשוב שמדובר בפורץ ויפתח לעברו באש. מדובר בחוק מטורף ומסוכן".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מנחם בן ששון, עשה שימוש נרחב בהתנגדותו של כהן, וצירף אותה להתנגדותו האישית בתור 'חוות דעת הלכתית ששוללת את החוק'. בשל כך כתב ח"כ הכנסת אמסלם מכתב חריף לבן ששון: "התרשמתי כי כוונתך לכך שהנה לנו גם סמכות דתית והלכתית נגד החוק, האם אני טועה? צר לי כי שר הדתות אינו יודע להבחין בין תפקידו כממונה על שירותי הדת לבין גלישה לתחום פסיקת הלכה שאינה תחומו ותחום ידיעותיו. לא כל שר מוכרח להיות מומחה לדת והלכה!. גדולי התורה ופוסקי הלכה מובהקים תומכים בחוק, ראוי לו לשר הדתות לשבת במקומו ולהביע דעתו מהפן האישי בלבד, ולדעת שזה מנוגד להשקפת תורה והלכה ודי בזה, אכן איזשהו חכם המכיר את מקומו".

השר כהן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אין לי כוונה להגיב על ההתקפות האישיות. זה מתחת לכבודי, זו תת רמה". כהן מוסיף "השר אלי ישי מסר לי שח"כ אמסלם ננזף קשות מספר פעמים על ידי הרב עובדיה יוסף, גם בנושא עמדתו והצהרותיו לגבי חוק דרומי".

כהן טוען, בהתייחסות לגופו של עניין, כי "אי אפשר להפקיד אקדח בידי כל פרחח עם סף גירוי נמוך בדומה לסף הגירוי של מציע החוק ותומכיו. אין לאיש רשות ליטול חיים באצטלה של חוק מוזר והזוי בדומה לחוק הזה. אם חלילה תהליכי החקיקה יתקדמו, זה יעמיד את מדינת ישראל ואת בית המחוקקים הישראלי בדיוטה הכי נמוכה שרק אפשר להזדעזע ממנה. עד כמה שידוע לי, גדולי ישראל לא תומכים בחוק הזה ולא נדרשו לפסוק פסיקת הלכה"

בתשובה לשאלת 'בחדרי חרדים' ענה השר כהן, "שאלתי אישית את הרב עובדיה יוסף לדעתו בנושא חוק דרומי, והוא הודיע לי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים כי הוא מתנגד בתוקף"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד