ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בנק ישראל: ירידה בשיעור העוני במגזר החרדי

קטע מתוך דו"ח בנק ישראל לשנת 2007 שפורסם היום קובע: למרות הצמצום בקיצבאות, החרדים פחות עניים. מומחי הבנק מעריכים: סיבת הירידה היא בשל כניסה מאסיבית של החרדים לשוק העבודה

נכנסים לשוק העבודה. חרדים בקריה האקדמית קריית אונו. צילום ארכיון
נכנסים לשוק העבודה. חרדים בקריה האקדמית קריית אונו. צילום ארכיון

"כניסת החרדים לשוק העבודה אפשרה להם ליהנות במידת מה מפירות הצמיחה, דבר שהוביל לירידת הסיכוי היחסי של יהודי חרדי להיות עני החל מ-2006, וזאת למרות הצמצום החד בקצבאות", כך נכתב בדו"ח שחיבר אגף המחקר בבנק ישראל. הקטע, שמתפרסם היום (א), לקוח מתוך הפרק הדן ב"סוגיות במדיניות הרווחה", העוסק בהסתברות להיות עני בקרב המגזרים השונים.

על פי נתוני הדו"ח עולה, כי בשנת 2006 הייתה במגזר החרדי תפנית במגמה: שיעור העוני בקרבו ירד וגם ההסתברות היחסית להיכלל בקבוצת העניים, בניכוי כל ההשפעות האחרות, ירדה ירידה חדה משנת 2006.

את הירידה בשיעור העוני ובסיכוי להיות עני קושר הבנק, בכניסתם של החרדים לשוק העבודה, שהושפעה מהקיצוצים במערך הקצבאות בשנים האחרונות, וחוזקה באמצעות תוכניות תעסוקה מיוחדות לאוכלוסייה זו.

בניגוד להתפתחויות אצל היהודים החרדים, ההסתברות היחסית של הערבים להיות עניים, הוסיפה ועלתה במהלך כל התקופה. הקיצוץ בקצבאות בשנים האחרונות דחף לעלייה במידת ההשתתפות של הנשים הערביות בכוח העבודה, אולם שינוי זה לא הביא עד כה לגידול התעסוקה במגזר.

יצויין כי בשני המגזרים, הערבי ולהבדיל היהודי-חרדי, גבוה העוני במיוחד. שני המגזרים מהווים במספרים כרבע מהאוכלוסייה, אך שיעור העוני בהם מסתכם בכ-60% בשנה המסתיימת ביולי 2007.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד