ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דו"ח מחריד: 53% מהחרדים מוותרים על מזון בסיסי

ועדה בראשות מנכ"ל משרד הרווחה קובעת: שליש מאזרחי המדינה נמנעים מרכישת מוצרי מזון בסיסיים מחוסר יכולת. הועדה ממליצה לממשלה להסתמך על העמותות. הנתונים הגרועים ביותר - בציבור החרדי

אין כסף לאוכל. צילום ארכיון: רויטרס
אין כסף לאוכל. צילום ארכיון: רויטרס

העוני במדינה גדל למימדים מדאיגים, מצב המשפחות החרדיות גרוע במיוחד, כך קובע דו"ח מיוחד שפורסם היום (ב). הדו"ח, שהכינה 'הועדה הבין-משרדית לבחינת הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל', הוגש היום לשר הרווחה, יצחק הרצוג.

הנתונים שמציגה הועדה מבהילים. בשנת 2006 ויתרו 34% מאזרחי המדינה על רכישת 'מוצרי מזון חיוניים', זאת על מנת שיתאפשר להם לרכוש מוצרים חיוניים עוד יותר.

במגזר החרדי מתגלים הנתונים הגרועים ביותר, בשנת 2003 ויתרה 50.8% מהאוכלוסיה החרדית על רכישת מוצרי מזון חיוניים, בשנת 2006 המצב החמיר עוד יותר: כמעט 53% מהחרדים ויתרו על מוצרי מזון בסיסיים, מחוסר יכולת. פשוטו - כמשמעו.

הועדה, בראשות מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, קובעת כי מעורבות ישירה של הממשלה בחלוקת מזון לאזרחים נזקקים תלווה בתופעות שליליות. מאידך, ממליצה הועדה להגדיל את תקציבן של עמותות הסיוע הפרטיות, ואף להסדיר ולמסד את פעילותן.

על פי הדו"ח, בישראל פועלות 400-500 עמותות המחלקות מזון לנזקקים. הועדה ממליצה להסדיר את מערך העמותות הפועלות בתחום המזון, כדי לפקח על איכות המזון ולהבטיח פריסה גיאוגרפית של חלוקת המזון שתמנע אפליה וקיפוח. במקביל מומלץ שהממשלה תגדיל את תמיכתה בעמותות ל-30 עד 50 מיליון שקלים בשנה, לעומת כ-3.3 מיליון היום.

במסגרת הסדרת פעילות העמותות, מצביעה הועדה על נקיטת מספר פעולות, בהן הקמת מועצה ציבורית שתפקח על פעילותן, מיפוי מספר הנזקקים על פי מגזר ועשירון, וחלוקת מזון אחידה שתבוצע על ידי 'כרטיסי אשראי' משפחתיים לרכישת מזון, שיחולקו באופן מסודר, ויכילו קצבה קבועה על פי גודל המשפחה וצרכיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד