ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

2 אנשי עסקים חרדים הולכים לכלא

יעקב רבינוביץ ודוד מורגנשטרן, הנאשמים בפרשת ההונאה בקרקעות הכנסייה היוונית בירושלים, ירצו עונשי מאסר בפועל. בנוסף הוטלו עליהם קנסות גבוהים, 20 מליון שקל לרבינוביץ ו-2 מליון למורגנשטרן

2 אנשי עסקים חרדים הולכים לכלא
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים



אנשי העסקים החרדיים הנאשמים בפרשיית קרקעות הכנסייה היוונית, ירצו עונש מאסר בפועל. בגזר הדין שניתן היום (ב) קובע השופט, משה גל, כי "מדובר באחת מפרשיות ההונאה הגדולות והמתוחכמות ביותר שהתרחשו אי פעם בתחום עסקאות המקרקעין במדינת ישראל".

7 שנות מאסר, מתוכן 4.5 שנים לריצוי בפועל הוטלו על יעקב רבינוביץ, ושנתיים מאסר, מתוכן שנה וחצי לריצוי בפועל, הוטלו על דוד מורגנשטרן. "השופט כתב כי התחשב בנאשמים, בשל עברם הנקי, הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירות, ומצבו הבריאותי הקשה של יעקב רבינוביץ".

בנוסף לעונשי המאסר הוטלו על רבינוביץ קנס בסך 20 מיליון שקל, והוא חויב לפצות את קק"ל בסכום של 800 אלף שקל. על מורגנשטרן הוטל קנס בסך 2 מיליון שקל והוא חויב לפצות את קק"ל ב-300 אלף שקל.

רבינוביץ ומורגנשטרן הורשעו בכך ששכנעו את רשויות המדינה בקיומה של אפשרות לחכור לתקופה נוספת מהפטריארכיה היוונית קרקעות המצויות במרכז ירושלים ואשר החכירה המקורית לגביהן אמורה להסתיים באמצע המאה הנוכחית לספירה.

המדינה, שנפלה בפח, שילמה באמצעות קק"ל סכום של 20 מליון דולר שהועבר כביכול לידי הפטריארך, אולם למעשה הגיע לידי רבינוביץ ואדם נוסף.

השופט קבע כי כתוצאה מעסקות למראית עין שאותן יזם רבינוביץ הצליחו השניים להניח ידיהם על כספי ציבור אשר הוקצו במיוחד לשם הארכת זכויות חכירה בקרקעות בעלות חשיבות אסטרטגית, בשטח של כ-520 דונם, המצויות באזור שכונות רחביה וטלביה ורשומות בבעלות על שם הפטריארכיה. בין היתר נקבע בהכרעת הדין כי רבינוביץ, בסיועו של מורנגנשטרן, זייף את חתימתו של הפטריארך היווני על גבי מסמכים רבים.

בגזר הדין כתב השופט: "אין מדובר במעשה זיוף רגיל אלא בסדרה של מסמכים רבים, תוך גילוי תעוזה ותחכום יוצאי דופן, כאשר למעשה עשו הנאשמים חוכא ואיטלולא מכל הסובבים אותם, והכול למען קבלת כספים שאינם מגיעים להם ובסכומים גבוהים ביותר. העונש שהוטל על הנאשמים נקבע בשל משקל משמעותי למתכונת ביצוע העבירות, התעוזה, התחכום והרווח העצום הגלום מביצוען. כך גם לנסיבות המחמירות ולרגישות המיוחדת של מיקום המקרקעין שבהם מדובר".

קישורים:
אנשי נדל"ן חרדיים הונו את הכנסייה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד