א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

'העדה החרדית' מקימה גוף פיקוח להשקעות

הגוף חדש יקרא 'ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים'. הועד יכין רשימת חברות דרכן ניתן להשקיע ללא חשש איסור. בראשות ועד הפיקוח יעמוד הגר"י בלוי מרבני העדה החרדית

מניות בהכשר הבד"ץ. לוגו כשרות העדה החרדית
מניות בהכשר הבד"ץ. לוגו כשרות העדה החרדית

גוף כשרות חדש מבית 'העדה החרדית' - 'ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים'. הועד, בראשות הרב יעקב בלוי מרבני בד"ץ העדה החרדית, יתן מענה לציבור בתחום הכלכלה וההשקעות על כל הסתעפויותיו.


שוקי בטיסט, מנהל משרד הפרסום 'תובנות', המשמש גם כמתאם בין חברות הביטוח לועד החדש, מספר: "בחודשים האחרונים יצא לי ללוות ישיבות עם חברות השקעה והביטוח במשק שמחפשות פתרון לבעיות ההלכתיות של שומרי המצוות. עמדתי נדהם, יחד עם רבני הבד"ץ שעמדו להכנס לפגישה באחת החברות הביטוח המובילות. בתוך החדר התעכבה פגישה קודמת ולפתע התברר שחברת הביטוח עוסקת בסיום של חוזה על רכישת איזורי חיטה וטחנות קמח ברוסיה – לא מניות, לא זכויות. משמע, חברת הביטוח הישראלית בכסף של יהודים הופכת להיות בעלים על ייצור חמץ בפסח ר"ל"

לדבריו, זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות הממחישה את חומרת הדברים. הוא מסביר כי כללי עבודת הועד גובשו לאור ההתפתחויות העדכניות ביותר בתחום. לדברי בטיסט: "לא מספיק לנו לדעת מה יש ומה אין בסוף שנה, הבד"ץ דורש שלאורך כל השנה לא יעשו קניות ומכירות ומעורבות בעיסקאות אסורות , הפתרון שגובש הוא המצאת דוחו"ת באופן קבוע ושיטתי בכל עת ובכל שעה".

חנוך הירשוביץ, מסוכני הביטוח הותיקים בשוק החרדי ישמש כיועץ בתחום לבד"ץ. והוא נתן לנו דוגמה נוספת לבעיה אפשרית: "משרד האוצר מחייב כיום את כל קופות הפנסיה להשקיע במניות כי המדינה רוצה להוריד אנשים מקיצבאות עוני ולכן רוצה להבטיח לכולם פנסיה, ממה שיחסכו כל החיים. ובשביל שיהיה הרבה מה לחלק רוצה המדינה שישקיעו במניות שלאורך זמן הן הכי רווחיות. השקעה ישירה במניות מעלה שאלות מטרידה מאד את פוסקי ההלכה, חלק מפוסקי ההלכה טוענים כי לרבות מהחברות אין התר עיסקה והן עוסקות ומעורבות בהרבה איסורי תורה באופן ישיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד