כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

"בשביל לופוליאנסקי, תרבות היא שחיה במקווה"

כך אומר חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מר"צ, סער נתנאל. ה'תרבות החילונית' בירושלים בגסיסה, והחרדים לא ממש מתערבים בכדי להציל אותה. דובר העירייה: "הכפלנו השנה את התקציב"

לא יצא מגדרו. אורי לופוליאנסקי
לא יצא מגדרו. אורי לופוליאנסקי

מוסדות התרבות החילוניים בירושלים נמצאים בקשיים כספיים, חלקם עומד בפני סגירה, כך טוענים חברי עירייה וגורמים המעורבים בנושא. למעלה משנתיים אין מנהל לאגף התרבות הכללית וחסימת הקמת רשות פיתוח וקידום התרבות כפי שנחקקה בממשלה, מביאה לכך שמוסדות התרבות סובלים מקשיים ועלולים להיסגר.

ממלא מקום וסגן ראש עיריית ירושלים, יגאל עמדי, טוען כי העירייה מזניחה את הנושא במודע. לפני כשנתיים, הוא יזם העברת חוק בממשלה בדבר הקמת רשות לפיתוח ולקידום התרבות, התיירות וקשרי החוץ של ירושלים. "מטרת הגוף היתה הקמת רשות ממלכתית-עירונית לקידום ירושלים", מסביר עמדי. "החוק עבר בממשלה וכל שנותר היה לבחור שמונה נציגים שיישבו יחד עם נציגים מהממשלה והציבור".

לטענת עמדי, חברי המועצה החרדיים תוקעים מקלות בגלגלי התרבות החילונית. על אף שראש העיר, אורי לופוליאנסקי, תמך ברעיון הקמת מועצת התרבות, חבריו מהמועצה דאגו שהעניין יישכח, ולמעשה, עד היום, לא התקיימה ולו ישיבה אחת בנושא.

אצ'ה בר, דובר מוסדות התרבות בירושלים ומנהל מועדון בעצמו, טוען כי מתוך תקציב כללי של שלושה מליארד שקל, העירייה מקציבה ל'תרבות' כעשרה מליון בלבד. "זאת הקצבה שערורייתית לעיר בירה, אבל למה ניתן לצפות מעירייה שמרבית חבריה חרדים?" הוא שואל, ועונה: "לצערי, כל עוד וזו המועצה וזה ראש העיר, לא יהיה שינוי בתרבות בעיר".

לפני כארבעה חודשים העלה חבר מועצת העיר, סער נתנאל (מר"צ), הצעה לסדר היום על התקציב הנמוך ועל היעדר מנהל אגף תרבות. "ראש העיר סירב לענות ואפילו לא דנו בהצעה שלנו", סיפר נתנאל. "לא מפתיע שראש עירייה, שתרבות בשבילו היא שחייה צורנית במקווה, לא ייצא מגדרו לתמוך בתרבות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות רבה בפעילות התרבות בעיר, משקיעה מדי שנה מעל 80 מיליון שקל והתקציב נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. השנה הכפילה העירייה את התקציב הבלתי מותנה לתמיכה במוסדות התרבות בעיר מחמישה מיליון בשנת 2007 לעשרה מיליון בתקציב 2008".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד