כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חידוש: 1-800 חינם, גם מהסלולר

לאחר בדיקות ושימוע שנערכו למפעילי הסלולר הוחלט במשרד התקשורת: 'שיחות החינם' יהיו חינמיות גם בחיוג מטלפון נייד. כיום, עלות השיחה היא על הלקוח. אטיאס: "ההסדר החדש מתקן כשל צרכני"

חידוש:  1-800 חינם, גם מהסלולר

תקנה חיובית חדשה מבית אריאל אטיאס: שיחות למספרי 1-800 ו-1-801יהיו בחינם גם למתקשרים מטלפון סלולרי. משרד התקשורת ערך שימוע למפעילים הסלולריים, וקיבל החלטה להכניס תוכן ממשי למושג 'שיחת חינם' ולהפוך אותו לחינמי בחיוג מכל טלפון, ההחלטה תיכנס לתוקף בתאריך 15.6.08.

כיום, שיחה למספרי 1-800 ניתנת אכן ללא תשלום למתקשרים מטלפון קווי, אך המתקשרים מטלפון נייד משלמים 22 אגורות לפני מע"מ, לדקת שיחה. הדבר מטעה צרכנים רבים, שמחייגים למספרי החינם מהסלולר וסבורים שביצוע השיחה אינו כרוך בתשלום.

החלטה נוספת התקבלה בעניין, לאפשר לספקי תקשורת נוספים להפעיל מספרי חיוג חינם. כיום, השירות מסופק בעיקר על-ידי חברת 'בזק', אשר הפעילה את השירות בלעדית עד שנפתח שוק הטלפוניה הנייחת לתחרות לפני כ-3 שנים.

משרד התקשורת החליט לאפשר גם לחברות הסלולריות לספק את השירות, ובכך לאפשר הרחבה במספר ספקי השירות והעמקת התחרות. עלות שיחת החינם מוטלת על בעל העסק המפרסם, ובשיחה שתבוצע מסלולר הוא ישלם את מלוא המחיר – 44 אגורות לדקת שיחה.

שר התקשורת אריאל אטיאס: "גביית תשלום בעבור השרות מלקוחות חברות הסלולר אינה מוצדקת. ההסדר החדש מתקן כשל צרכני ומגביר את השקיפות בתחום. הכנסת המפעילים הנוספים לתחום תעודד את התחרות בענף הטלפוניה ותיטיב עם בעלי העסקים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד