ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024

רביץ יוזם: איסור גורף על מכירת חמץ בפסח

תיקון מזורז לחוק החמץ יקבע: אסורה מכירת חמץ בכל מקום ובכל צורה. הכנסת בפגרה, ו-25 חברי כנסת הגישו בקשה לכנס את הכנסת לדיון מיוחד. ח"כ רביץ: "המערכת המשפטית מנסה להשתלט על הדת"

חקיקה מזורזת. אברהם רביץ
חקיקה מזורזת. אברהם רביץ

יוזמה בכנסת בעקבות הפסיקה השנויה במחלוקת: חוק מזורז שיטיל איסור גורף על מכירת חמץ במהלך חג הפסח. על פי הצעתו של ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) תוסר מחוק החמץ המילה 'בפומבי', ותיאסר מכירתו בכל אופן, צורה ומקום.

ח"כ רביץ נימק את הבקשה בכך שהפרשנות של השופטת לחוק החמץ "מתחכמת ונטויה מידי". לדבריו, "הרבנים מרגישים מאוד לא טוב מהפרשנות של השופטת ורואים בכך ניסיון נוסף של רצון ההשתלטות של המערכת המשפטית על החיים הדתיים בישראל".

הכנסת נמצאת כעת בפגרה, ועל כן הגישו סיעות יהדות התורה, ש"ס, הליכוד והאיחוד הלאומי-מפד"ל בקשה לקיים דיון פגרה מיוחד בנושא. במקביל שלח רביץ מכתב ליו"ר הכנסת, דליה איציק, בו הוא מבקש כי הכנסת תתכנס במהלך ימי הפגרה עוד לפני חג הפסח הקרוב, על מנת להצביע על אישור החוק.

על פי הנוהל נדרשים 25 חתימות של חברי כנסת על מנת לקיים דיון פגרה, החתימות הנדרשות נאספו, אולם עד כה לא קבעה יושבת ראש הכנסת תאריך לדיון ולהצבעה.

כזכור, שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, תמר בר-אשר צבן, פסקה כי ניתן למכור חמץ בפסח בתוך חנות או מסעדה, ובלבד שלא יימכר בפומבי. את פסיקתה ביססה השופטת על פרשנות מפולפלת למושג 'פומבי' תוך התפלפלות בדברי רש"י בעניין רשות הרבים.

פסק הדין עורר סערה גדולה. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר: "ההתחכמות של השופטת בהגדרת המושג פומבי שמעידה על השקפת עולמה בנושא מכירת חמץ בפסח". שר הדתות, ח"כ יצחק כהן (ש"ס) התבטא: "בית משפט שפוסק כך מצמיד אקדח לרקה של העם היהודי וראוי לעשות לו ביעור חמץ. ההלכה והחוק קובעים שאסור למכור חמץ ובית המשפט בפסיקתו הפך לחמץ בעיני העם".

קישורים:
חוק החמץ בוטל הלכה למעשה
פסק הדין מגוחך ומעיד על השקפת עולמה של השופטת
לבני: המפלגות החרדיות מתעניינות רק בכסף
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד