ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סקר: הביקוש ל'קמחא דפסחא' בעליה, ההיצע בירידה

על פי הסקר שערך ארגון 'לתת' בקרב עמותות המזון, 61% מהן יקטינו את הסל לנזקקים לעומת השנה שעברה, ואילו הביקוש עלה בכ-20%

חלוקת מזון לחג הפסח. צילום אילוסטרציה
חלוקת מזון לחג הפסח. צילום אילוסטרציה

סקר מקיף שביצעה עמותת 'לתת' קובע: 61% מהעמותות ייאלצו להקטין את סל המזון לנזקקים, בשל ירידה בתרומות. כ-50% לא יוכלו לענות על הביקוש, ולא יחלקו לכל הנזקקים.

הסקר בוצע בקרב כ-100 עמותות הנכללות במערך 'לתת', והוא מעלה כי רק 17% מהן יחלקו השנה סלי מזון לפסח באותם היקפים שחילקו בשנה שעברה. לעומת זאת, יש גידול של כ-20% בביקוש לסלים אלו.

הארגון ביצע סקר נוסף, בקרב האזרחים, וגם הוא מעלה, כצפוי, נתונים לא מעודדים: 43% מהציבור התנסו אישית במצוקה כלכלית. 60% מאמינים כי ההגדרה המדיוקת ביותר ל"עני" היא "אדם שלא יכול לדאוג לעצמו ולבני משפחתו לתנאי המחייה הבסיסיים", ורק 9% מסכימים עם ההגדרה הממשלתית של "קו העוני המוגדר על ידי המדינה".

86% מהציבור סבורים שהממשלה ומשרד הרווחה אמורים להיות אחראים על חלוקת המזון לקראת החג ו-95% סבורים שהממשלה אחראית לטיפול בתופעת העוני. 59% דיווחו שאם היו נקלעים למצב של עוני, היו רוצים לקבל סיוע מהמדינה או מהמשפחה ולא להיעזר בעמותה. 47% היו מעוניינים בסיוע כספי, 30% במציאת עבודה בשכר הולם ו-13% היו מסתפקים בהדרכה ובהכשרה.

מנכ"ל 'לתת', עו"ד ערן וינטרוב, על ממצאי הסקר: "על אף חוסר האמון של הציבור במדינה והנטל הכבד על כתפי העמותות הפועלות בשטח, אנחנו מקווים שהגישה החיובית של משרד הרווחה וההכרה בתופעת היעדר הביטחון התזונתי ובחומרתה - יובילו לפריצת דרך, שמהותה התמודדות ולקיחת אחריות ממשלתית על הטיפול בנושא, בסיוע הארגונים הוולונטריים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד