י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם החרם על 'שפע שוק' מתפוגג?

הרשת דיווחה אמנם על ירידה של 50% במכירות בערב חג הפסח, אך מנתוני שטח של הימים האחרונים נראה כי החרם מתמסמס והציבור שב לקנות במקום. 'בחדרי חרדים' ירד לסניפים ובדק

הציבור חוזר? אחד מסניפי שפע שוק
הציבור חוזר? אחד מסניפי שפע שוק

החרם שהוכרז על שפע שוק הולך ונמוג, כך עולה מבדיקת 'בחדרי חרדים'. משיחות עם לקוחות, עובדי הרשת, ספקים ומבדיקת עומק נראה כי הציבור שב לקנות ברשת המוחרמת. האם אלו הם המגעים בין 'הריבוע הכחול' לעסקנים? האם סגירת כמה מסניפי AM;PM בשבתות? לא ברור, מה שבטוח הוא שיש שינוי מסויים.

כתב 'בחדרי חרדים' שוטט אתמול בשלושה מסניפי 'שפע שוק' באיזורים חרדיים מובהקים, בירושלים, בית שמש וביתר עילית. על פניו נראה כי נרשם גידול בימים האחרונים במכירות הרשת, וכי ציבור הלקוחות שב לרכוש בה.

יוסי, עובד 'שפע שוק'בירושלים, מאשר את הרושם שנוצר. לדבריו, "תוך כדי חג הפסח, ובעיקר בימים האחרונים, ישנה זרימה רצינית של קונים לחנות, ונוצרה הרבה יותר עבודה משהייתה בחודשים האחרונים".

כמה ספקי מזון, עמם נבדק הנושא, אישרו כי הזמנות הסניפים במגזר החרדי גדלו בימים האחרונים, ו"ישנו איזשהו שינוי באויר".

יעקב, אברך ממוצא אמריקני אותו פגשנו בסניף 'שפע שוק בבית שמש, טוען שעם פרסום דבר החרם הוא הפסיק לקנות במקום. לטענתו, לפני כשבועיים שאל את רב הקהילה אליה הוא משתייך, וזה התיר לו לשוב לקנות שם "לאחר שבירר זאת עם גדולי הפוסקים, שהתירו זאת".

הרשת אמנם דיווחה על ירידה של כ-50% במכירותיה בחודשים האחרונים בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד, ירידה שהתבטאה בעיקר במכירות נמוכות בערב חג הפסח, אך נדמה שהחרם מגיע לקיצו, לפחות על פי הנראה לעין.

ברשת 'הריבוע הכחול' סירבו להגיב לידיעה.

קישורים:
השלב הראשון בחרם על 'שפע שוק' יוצא לדרך
דודי ויסמן: החרם על 'שפע שוק' מונע מאינטרסים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד