ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כך תתכננו את הפסח הבא בתבונה

ארגון 'תבונה - הדרכה לתקציב המשפחה', ממליץ להפיק לקחים מהוצאות חג הפסח שעבר, ולתכנן בימים אלו את הוצאות הפסח הבא. כל ההמלצות והטיפים

כך תתכננו את הפסח הבא בתבונה

הדבר החשוב ביותר הוא להכין בימים אלו, רשימת קניות לשנה הבאה. בהסתמך על מוצרים שנשארו לנו מהחג שעבר. אם לדוגמא, נשארתם עם מוצרים שיישמרו לפסח הבא, כדאי מאוד לציין זאת עכשיו וכך לחסוך בקנייה של החג הבא. כמו"כ, להלן מספר עצות שיעזרו לכם להתמודד מול שיטות השיווק האגרסיביות שמפעילים עלינו ברשתות השיווק.

רוב החלטות הקניה מתקבלות בנקודת המכירה, ולכן רשימה מוכנה תעזור מאוד.

יש להכין את הרשימה לפי "קטגוריות" דהיינו: משקאות, שימורים, חומרי ניקוי, חד פעמי, וכדו' כי הריצה מצד אחד של החנות לצידו השני וחוזר חלילה, גורמת ללא מעט מהלקוחות לזנוח את הרשימה שהכינו בבית, ולעבור לקנות לפי העיניים. או אז הקניה גודלת בעשרות אחוזים.

אי רישום כמויות יגרום לכך שתקנו מארזים. הפיתוי גדול והרשימה המדויקת תעזור לכם מאוד, כמו"כ אי אפשר לסמוך על כך שמקסימום יישאר לאחרי החג, משום שרוב מוצרי ה"כשר לפסח" יקרים יותר מאותו מוצר בשאר ימות השנה. חישוב קצר יעלה שעד עכשיו אתם תקועים, עם 4 מנקי חלונות משנת תשס"ז, ו-3 מסיר אבן מתשס"ח, ומס' יחידות של סבון כלים שבשאר השנה אתם בכלל לא אוהבים להשתמש בו.

פיצול קניות: לא תמיד כדאי ללכת לקנות במס' חנויות, משום שהפריט המיוחד הזה יותר זול שם, כי זמן ונסיעות גם שווים כסף.

בדיקת חשבון: יש לזכור כי בערבי חגים הלחץ על הספקים והעובדים בחנויות הוא גדול מאוד, ונוצרים טעויות הן בתמחור על המדף, והן תוך כדי עריכת החשבון, לא תמיד המחיר המופיע על המוצר הוא זה שגם מופיע בחשבונית לכן רצוי להקדיש בסיום הקניה מס' דקות לבדיקת החשבון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד