א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הגר"ח קנייבסקי: "מצווה להעדיף שומרי שבת ושמיטה"

אמר את הדברים לראשי קיבוץ 'חפץ חיים' שביקרו אצלו. הגר"ח סיפר כי ביקר ב'חפץ חיים' יחד עם ה'חזון איש'. הגראי"ל שטיינמן: "הקב"ה ישלים הפסדיכם"

אחד מראשי הקיבוץ אצל הגר"ח קנייבסקי
אחד מראשי הקיבוץ אצל הגר"ח קנייבסקי

בשבוע שעבר נכנסו מנהלי קיבוץ חפץ חיים לגדולי התורה שליט"א, וסקרו בפניהם את פעילות הקיבוץ בשנת השמיטה. החקלאים של הקיבוץ משביתים לחלוטין את כל החקלאות בשדות ואולם ענף התיירות ממשיך לפעול. מנהלי הפארק קבלו ברכה לקראת עונת הקיץ המתחילה בימים אלה.

אגב, פארק המים נולד לפני 21 שנים בערב שנת שמיטה, כשראשי הקיבוץ ביקשו להפעיל אפיק כלכלי חלופי בעת שכל ענפי החקלאות של הקיבוץ מושבתים. גדולי התורה עמם נפגשו מנהלי הקיבוץ, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגרמ"י לפקוביץ, מרן הגר"ח קנייבסקי ומרן הגר"נ קרליץ עודדו וברכו אותם שיצליחו.

הגראי"ל שטיינמן התעניין בשאלות בנושאי שמיטה, בירר כמה דונמים מושבתים וכיצד מצליחים החקלאים להתפרנס בשנת השמיטה. הוא ברך את החקלאים "שהקב"ה ישלים את כל מה שאתם מפסידים בשמיטה דרך ענפים אחרים בקיבוץ". כשנאמר לרב שיש מחנכים וראשי מוסדות שמעדיפים לפעמים ללכת למקומות דומים הפתוחים בשבת, פסק הרב שברור שצריך להעדיף את גיבורי הכוח שמקפידים על שמירת שמיטה ושומרים שבת.

הגר"ח קנייבסקי סיפר לנוכחים, שהוא עצמו ביקר בקיבוץ חפץ חיים יחד עם מרן החזון אי"ש. הרב אמר, כי "פשיטא שהמחנכים צריכים לבקר דווקא אצל מי ששומר שמיטה ושומר שבת", ויש צורך לחשוב על כך בעת שמתכננים לאן לקחת את הילדים.

גם הגרמ"י לפקוביץ והגר"נ קרליץ עודדו וברכו את חברי הקיבוץ על עמידתם האיתנה בשמירת השמיטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד