ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לראשונה: יוזמה מבית מט"י - קורסים ללימוד סת"ם

הקורסים הוקמו לאור הביקוש בישראל ובעולם למזוזות ולס"ת, הגבוה מההיצע של סופרי הסת"ם הקיימים. הקורסים מתקיימים בריכוזי הערים החרדיות ומגובים על-ידי ועדת רבנים

צילום: sifrey-torah.com
צילום: sifrey-torah.com


לראשונה במגזר החרדי, יוזמה מבית מט"י: קורסים לאברכים ללימוד סופרות סת"ם. הקורסים, שבהם ישולבו הכשרה עיונית ומקצועית ולימוד יזמות עסקית, יופעלו בערים החרדיות כמו ירושלים, בני ברק, אשדוד, נתניה, בית שמש ורכסים.

פעילות זו מתבצעת בסבסוד ניכר הודות למימון של פרוייקט תב"ת (תנופה בתעסוקה) של הג'וינט ומשרד התמ"ת ובהפעלת מט"י ירושלים מרכז טיפוח יזמות, המרכז את תוכנית "ברכה בעסקים".

הפעלת התוכנית במקומות השונים תבוצע בידי המט"ים המקומיים. המטרה היא לאפשר לבוגרי הקורס לפתוח עסקים ולהתפרנס מכתיבת סת"ם.

מנכ"ל מט"י ירושלים אורי שרף אומר, כי הביקוש בישראל ובעולם למזוזות ולספרי קודש גבוה במידה ניכרת מההיצע שמספקים סופרי הסת"ם הקיימים. לכן "יש חשיבות רבה להכשרת עשרות מקצוענים בתחום זה, לסייע ביצירת מקומות עבודה חדשים ולתת מענה לצרכי השוק". הקורס יימשך חצי שנה ויהיה מורכב מ-3-4 פגישות בשבוע ובסך הכל 280 שעות לימוד. אחר כך יעברו המשתתפים קורס ביזמות עסקית בהיקף של 48 שעות שבו ילמדו כיצד להקים ולהפעיל עסק עצמאי בתחום זה, ולהתפרנס מן המקצוע שרכשו.

בוגרי הקורס יקבלו תעודת הסמכה המוכרת על ידי ועדת הרבנים של "משמרת סת"ם", הגוף העיקרי במדינה המפקח על כתיבת פריטי קודש שכולל רבנים מכל המגזרים. גם המרצים בקורס יהיו רבני "משמרת סת"ם". תכנית "ברכה בעסקים" מגובה על ידי ועדת רבנים ומלווה על ידי הנציג החרדי, הר' משה ברגר - רכז "ברכה בעסקים" שע"י מט"י – ירושלים.

המעוניינים ללמוד בקורס יעברו מיונים. תנאי הקבלה כוללים, בין היתר, הכרת ההלכות ויכולת לכתוב בקולמוס. העלות המסובסדת של הקורס תהיה 1,950 ש"ח. הקורס לא ימנע מאברכים להמשיך בלימודי הקודש כי הוא יתנהל בשעות הפנויות.

יצוין כי מט"י ירושלים הוא המנהל של "ברכה בעסקים", פרויקט משותף למשרד התמ"ת ולג'וינט לעידוד וסיוע להקמה והרחבה של עסקים באוכלוסיה החרדית. התוכנית כוללת ייעוץ מקצועי, ליווי מקצועי צמוד, בדיקת כדאיות כלכלית, בניית תכנית עסקית, עזרה בגיוס הלוואות וכן מגוון קורסים ממוקדים שתכליתם הקניית כלים מתאימים לפתיחה, הפעלה והרחבת עסק עצמאי מצליח. כל השירותים ניתנים בסבסוד ניכר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד