ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מבצע ברשות המיסים: לכידת חרדים בנתב"ג

החל משעות הבוקר, נקראו עשרות בעלי חזות חרדית שנחתו בארץ לבדיקה על גופם. המטרה: לגלות כספים בלתי חוקיים המועברים לארץ. רשות המיסים: "מדובר בפעילות שוטפת. אין פעילות נגד הציבור החרדי"

חרדי בנתב"ג. צילום ארכיון
חרדי בנתב"ג. צילום ארכיון

חרדי? בא הצידה ותראה בדיוק מה יש לך בכיס. כך זה נראה החל משעות הבוקר (ב) בנמל התעופה בן גוריון. עשרות חרדים שנחתו בארץ, הופנו לחדרים צדדים בזה אחר זה ונערך חיפוש על גופם. בין הנבדקים: ישראלים, תיירים ואנשי עסקים תושבי חוץ.

מדובר, ככל הנראה, במבצע מיוחד של אנשי רשות המיסים. גורם ברשות סיפר ל'בחדרי חרדים', כי התקבלה החלטה לבדוק באופן מיוחד בעלי זהות חרדית הנוחתים בארץ. לדברי הגורם, המבצע נועד לחשוף דרכי הזרמת כספים לא חוקיים לארץ.

לא ידוע עדיין אם נתפסו ממצאים כלשהם במבצע, מה שברור הוא שאין מדובר בחיפושים על פי מידע מודיעיני קונקרטי. החיפושים בוצעו בעשרות חרדים שהופרדו משאר הנוסעים בטיסות הנכנסות רק בשל מראם החיצוני.

ישראל, אברך ישראלי שחזר הבוקר מחו"ל, תיאר ל'בחדרי חרדים' את המתרחש: "לאחר הנחיתה, בעוד אני ממתין לקחת את המזוודה שלי מהמסוע, ניגשו אלי שני אנשים לבושים אזרחית, וביקשו שאבוא עמם. הם לקחו אותי לפינה מסויימת, שם אמרו לי בצורה פשוטה 'תוציא את כל הכסף שיש לך עליך'. הוצאתי את הארנק, והראיתי להם שיש לי כמה שטרות של יורו, ועוד כמה מאות שקלים. הם בקושי השתכנעו. לא מבין למה הם החליטו שיש עלי כסף נוסף"

יצויין, כי כל סכום כסף המוכנס לארץ ושעולה על שווי של 80,000 שקלים חייב בדיווח לאנשי המכס.

מדוברות רשות המיסים נמסר בתגובה: "במסגרת הפעילות השוטפת של המכס, נערכות בדיקות של נוסעים. אין שום פעילות המכוונת באופן ייחודי למגזר החרדי".

קישורים:
המידע הראשוני בנושא פורסם בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד