ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"בכל שנה אנחנו צריכים 'ביתר' חדשה"

כך אומרים עסקנים חרדיים לקראת פתיחת 'עונת החתונות'. בכל שנה מתחתנים כ-6,000 בחורי ישיבות מכלל הציבור החרדי. הגידול המהיר מציף מחדש את בעיית מצוקת הדיור בציבור החרדי

ביתר חדשה בכל שנה. ביתר עילית
ביתר חדשה בכל שנה. ביתר עילית

עונת החתונות בפתח. מיד אחרי ל"ג בעומר יתמלאו מאות אולמות השמחה בערים החרדיות בחתונות רבות ושמחות. הגידול המבורך הציבור החרדי מביא לעליה מבורכת במספר הזוגות הצעירים מתחתנים מידי שנה, והדבר ניכר בכל התחומים.

מנתוני ארגון "תבונה" עולה, כי בכל שנה מצטרפים בין 5,500 ל-6,000 בחורי ישיבות למעגל האברכים הנשואים, מתוכם יותר מ-2,000 יתחתנו כבר בקיץ הקרוב. הנתונים כוללים את כל החוגים והחצרות בציבור החרדי, ומעבר לגידול המבורך והמשמח, נדרשים ראשי הציבור להציג פתרונות רבים בשלל תחומים.

ר' משה פרוש, העומד בראש ארגון 'תבונה' העוסק בהדרכת חתנים לכלכלת בית נכונה ומניעת הסתבכות כלכלית אומר, כי הגידול המבורך במספר המתחתנים בציבור החרדי מורגש היטב: "כבר השנה נאלצנו לפתוח סניפים נוספים ולהוסיף סדנאות כדי לעמוד בביקוש הרב לנושא כלכלה נכונה של הבית. ככל שמספר החתנים עולה כך מודגש הצורך בהדרכה הנכונה כדי למנוע מקרים קשים בעתיד".

מי שמרגיש היטב את הגידול המבורך במספר החתנים, הוא ר' איצ'ה מאיר פרסטר, מנכ"ל 'פרסטר כובעים' האמור "להלביש" את החתנים בכובע חדש. "הגידול המשמח בחתנים מורגש היטב אצלנו, וזו הסיבה שהגדלנו את כמות הסניפים, ובעיקר בשל כך פתחנו את החנות הייחודית "פרסטייל" בירושלים. ואת החנות החדשה בב"ב, בגן וורשא. החנויות מתמחות בעיצובים מיוחדים ומראה מושלם. בתקופה זו של לפני ל"ג בעומר אנחנו נותנים שירות מיוחד לחתנים הנרגשים, הרוצים ליום חתונתם את הכובע המפואר והאיכותי ביותר".

עם זאת, הבעיה הקשה הקשורה בנתוני הגידול הטבעי היא כמובן מצוקת הדיור הקשה. עסקנים חרדיים המטפלים בבעיה זו במהלך כל השנה אומרים, כי מדובר במצוקה אמיתית המחריפה משנה לשנה. "בכדי לפתור את הבעיה אנחנו צריכים לבנות בכל שנה עיר כמו 'ביתר' חדשה. מדובר ביותר מ-5,000 זוגות צעירים הזקוקים לרכישת דירה באזור חרדי ופתרון אמיתי לבעיה לא נראה באופק".

ר' חנוך קס, מנכ"ל חברת חי"ש נופי ישראל, הבונה את פרויקט" גבעת זאב החדשה" אומר, כי לאחר לימוד מעמיק של הסוגיה, הוא משוכנע כי זוהי הבעיה המרכזית הניצבת בפני הציבור החרדי. "אם לא ימצא פתרון הולם לבעיה, היא תחריף מאד משנה לשנה והדבר יביא לבעיות קשות מאד. זוהי הסיבה שגדולי ישראל מעודדים הקמת ישובים חרדיים איכותיים, כדוגמת "גבעת זאב החדשה" שזכתה לברכת מרנן ורבנן שליט"א, ומיועדת בס"ד לאכלס אלפי יחידות דיור של אברכים אנ"ש ובני תורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד