כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בנק הפועלים מעניק חסות לאירוע מחוצף, נלעג ומביש בליל חג השבועות

"אנו שמחים להזמינך לליל שימורים בחג השבועות, שיכלול הרצאות, סרטים ומוזיקה", נאמר בהזמנה ל'עלמא בלילה'. כל הפרטים בפרסום ראשון

עלמא בלילה. בנק הפועלים
עלמא בלילה. בנק הפועלים צילום: באדיבות המצלם



בלעדי ל'בחדרי חרדים': בנק הפועלים מעניק חסות לאירוע חילול חג המוני בחג השבועות הקרוב. האירוע, שמכונה 'עלמא בלילה', עתיד להיערך בליל חג השבועות הקרוב בתל אביב. על פי עותק של ההזמנה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', מדובר באירוע מבזה הכולל חילול חג המוני ובפרהסיה.

"עלמא בית תרבות עברית, מוזיאון תל אביב לאמנות ועיריית תל אביב-יפו", נאמר בהזמנה "שמחים להזמינך לליל שימורים של מפגש ולימוד בערב חג השבועות. הרצאות, שיחות, הקרנת סרטי תעודה, מוסיקה, סיורים בגלריות ושיעורים באנגלית וברוסית יועברו במקביל ובזה אחר זה לאורך כל הלילה".

בנק הפועלים מחוייב ללקוחותיו החרדיים. מנכצילום: בנק הפועלים מחוייב ללקוחותיו החרדיים. מנכ
בנק הפועלים מחוייב ללקוחותיו החרדיים. מנכ




בגוף ההזמנה, בין שורת הגופים המעניקים חסות לאירוע, הופתענו מאד לגלות את 'בנק הפועלים'. דווקא אותו בנק שכל כך מנסה להיפתח ולהתקרב לציבור החרדי בארץ. ממש לא הופתענו לגלות בין משתתפי הערב, את 'הרב' גלעד קריב, יו"ר התנועה הרפורמית בישראל.

מעליב ונלעג ביותר היה למצוא בפינת ההזמנה פירוט על מהותו של ליל שבועות: "מקורו של תיקון ליל שבועות בחוגי המקובלים בצפת במאה ה-16. את המילה 'תיקון' פירשו המקובלים כקישוט, ואת שעות הלימוד המשותף של תלמידי החכמים דימו לקישוט הכלה לקראת כלולותיה, באמצעות שזירת מחרוזת העשויה דברי תורה, משנה, תלמוד וזוהר".

כאן המקום להביא, כתזכורת, כמה משפטים שאמר מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אך לפני כמה חודשים: "בנק הפועלים רואה חשיבות עליונה בהתאמת הפעילות הכלכלית לרצון הלקוחות החרדיים, בהם רואה הבנק קהל יעד מרכזי וחשוב. זהו ביטוי בולט למחויבותו של הבנק לציבור לקוחותיו. הבנק פועל בריכוזים החרדיים במשך שנים רבות, ונהנה מאמון ונאמנות של הלקוחות החרדיים. בנק הפועלים עומד בפני הרחבת פעילותו בריכוזים חרדיים נוספים".

ביקשנו את תגובה בנק הפועלים לכתבה, אך זו לא נמסרה עד לרגע זה



ההזמנה לאירוע משני צידיה







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד