ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אלעד: תינוקת נפגעה מגלידה חלבית - וניצלה

זה קרה בשבוע שעבר: למרפאת 'מאוחדת' באלעד נכנסה אם ובידה תינוקת ללא הכרה. הסיבה התבררה במהרה - הפעוטה אלרגית למוצרי חלב, ופיתחה קוצר נשימה חריף בתוך דקות בעקבות טעימת גלידה חלבית

אלעד: תינוקת נפגעה מגלידה חלבית - וניצלה

יום חמישי האחרון. השעה 12:00 בצהריים. מרפאת מאוחדת באלעד המתה אותה שעה מבקרים, אך הצוות הרפואי כמו גם כל המבוטחים ששהו באותה עת במקום, לא יכלו לפספס את המקרה המזעזע שראו עיניהם. למקום נכנסה בסערה תושבת העיר, כולה נזעקת כשמחזיקה בידה תינוקת בת 8 חודשים, במצב של קוצר נשימה וראשה שמוט לאחור.

מסתבר שהתינוקת שהיתה מעולפת במצב קשה, הינה אלרגית למוצרי חלב. קרוב משפחה, שכנראה לא מודע לרגישותה, נתן לה לטעום גלידה חלבית. תוך דקות פיתחה הילדה קוצר נשימה, תוך היווצרות בצקות בדרכי הנשימה.

צוות מאוחדת שעשה אותה שעה במרפאה שברח' יונתן בן עוזיאל, ד"ר זיגלמן אורית-מומחית ברפואת ילדים מבית החולים 'תל השומר' וד"ר נינה אשירוב, אחות רפואית במקום, ביצעו החייאה בתינוקת והחזירו את הנשימה. במקביל הוזעק נט"ן, שהבהיל את התינוקת לבית החולים שניידר, שם אושפזה בטיפול נמרץ. הצוות אף יצא לבי"ח להמשך טיפול והשגחה.

בני המשפחה ציינו בהתפעלות את תושייתם של הצוות הרפואי במקום, שאודות למהירות התגובה שלהם ושעות הפעילות המורחבות של הסניף, ניצלו חיי התינוקת. לתינוקת שלום ועשויה להשתחרר מביה"ח בקרוב.

הרב משה כהן, מנהל מרפאות מאוחדת באלעד שיבח את הצוות שפעל כנדרש והביא להצלת חיי התינוקת, בציינו שאין זו הפעם הראשונה שהצוות הרפואי במאוחדת עומד לרשות מבוטחי כל הקופות לכל מקרה ובפרט במקרה של סכנת נפשות. הרב כהן יוצא בקריאה לכלל הציבור להיות מודעים למקרי סכנה ולהתקשר מיידית למד"א ולפנות לבית חולים קרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד