י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכנסת דנה בסכסוך בין מד"א ל'איחוד הצלה'

בעקבות חילוקי דעות בין הארגונים החליטה מד"א לנתק את מכשירי הקשר באמצעותם קיבלו מתנדבי 'איחוד הצלה' דיווח על אירועי חירום. "יש לי תחושה שהבעיה נוצרה בעיקר בגלל שאלות של יוקרה"

הכנסת דנה בסכסוך בין מד"א  ל'איחוד הצלה'

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ יצחק גלנטי דנה היום בסכסוך בין מד"א ל"איחוד הצלה". בעקבות חילוקי הדעות בין הארגונים החליטה מד"א לנתק את מכשירי הקשר שבאמצעותם קיבלו המתנדבים הקשורים לאיחוד הצלה דיווח על אירועי חירום.

במצב שנוצר, מתנדבים אלה אינם מקבלים כל דיווח על אירועי חירום ועל כן אינם יכולים להגיע למקום האירוע על מנת לתת עזרה ראשונה.

ח"כ אבשלום וילן שיזם את הדיון בוועדה אמר: "זו שערורייה שבגלל סכסוכים קטנוניים עם ארגוני הצלה אחרים, מד"א, בצורה צינית, מסכנת חיי אדם".

ח"כ יצחק גלנטי, יו"ר הוועדה: "יש לי תחושה שהבעיה שנוצרה נובעת בעיקר בגלל שאלות של יוקרה. אנו מבקשים להבטיח שהעזרה הראשונה תגיע לנפגעים במהירות האפשרית, כיוון שבאירוע חירום זמן מציל חיים".

ח"כ אברהם רביץ: "לצערי אני פונה למוקד מד"א לעיתים תכופות. תמיד נציגי "איחוד הצלה" מגיעים לפני אנשי מד"א. ברגע שנציגי מד"א מגיעים לביתי המתנדבים של "איחוד הצלה" מפנים את מקומם. לא מדובר בתחרות בין הגופים אלא בשאלה של הצלת חיים".

ח"כ דוד אזולאי, וח"כ משה גפני טענו כי מתנדבי "איחוד הצלה" מכירים את האזור בו הם מתנדבים ובכך יתרונם בהגעה מהירה לאזור האירוע.

מר אלי ביר, נציג "איחוד הצלה" טען כי כל ניסיונות הארגון לשכנע את מנכ"ל מד"א לחבר את מכשירי הקשר כך שמתנדבים יוכלו להמשיך לקבל דיווחים, לא צלחו. "כל מה שאנחנו מבקשים הוא להמשיך ולאפשר לנו להציל חיים. כל המתנדבים שלנו הוכשרו במד"א, אנחנו נסלק משורותינו כל מי שלא קיבל הכשרה במד"א. כל הציוד הרפואי שאנו מספקים למתנדבים הוא באיכות הגבוה ביותר ואנו רוכשים אותו מאותו ספק של מד"א".

מר אלי יפה, נציג מד"א, דיווח לוועדה כי למד"א 12,000 מתנדבים, בני נוער ובוגרים ו – 3,000 כוננים. "אנו נקבל בברכה כל מתנדב שיפעל על פי הנוהלים והקריטריונים של מד"א במתן עזרה ראשונה". לטענתו, קיים במד"א חשש שקריאות המצוקה המתקבלות במוקד מד"א מועברות באמצעות יירוט טכנולוגי ובאמצעות שרשור לאנשים רבים, לאנשים שאינם מוסמכים. החולים והנפגעים סבורים כי האדם הניצב מולם הוא חובש מד"א מוסמך ומיומן כאשר בעצם הוא לא מתנדב של מד"א. ולכן אנחנו לא רוצים לאפשר למתנדבים שאינם מתנדבים במד"א לקבל קריאות המצוקה שמגיעות למוקד מד"א.

ד"ר מיקי דור, ראש אגף רפואה כללית טען בוועדה כי למרות שהמחלוקת בין מד"א ל"איחוד הצלה" נמשכת למעלה מחודשיים, במשרד הבריאות לא ידעו על כך. ד"ר דור ביקש מהוועדה שהות של שבוע על מנת לזמן את כל הגורמים אליו ולמצוא פיתרון דחוף לבעיה שנוצרה.

בסיכום הישיבה קבעה הוועדה כי ארגוני הצלה שונים בישראל ובהם "איחוד הצלה", מבצעים עבודת קודש שאין ספק שהיא מצילת חיים. הוועדה קראה למד"א לפעול לאלתר ליישר את ההדורים עם "איחוד הצלה" ולחדש עוד היום את שליחת הקריאות למתנדבים של ארגון "איחוד הצלה".

קישורים:
'איחוד הצלה' למד"א: תפסיקו להתנכל לנו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד