י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"יהודי חרדי יכול לתרום את איבריו"

כך קובע הפוסק הנודע הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג, דיין בבית דין הרבני הגדול בירושלים וחתנו של הגרש"ז אויערבך זצ"ל, בראיון למגזין של 'מרכז רבני אירופה'

הרב זלמן נחמיה גולדברג. צילום: עזרא לנדאו
הרב זלמן נחמיה גולדברג. צילום: עזרא לנדאו צילום: עזרא לנדאו

"יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים", כך קובע, בפסיקה תקדימית, הגאון ר' זלמן נחמיה גולדברג. הדברים נאמרו בראיון נרחב שהעניק הרב למגזין 'הנעשה והנשמע' של 'מרכז רבני אירופה'

הקביעה המהפכנית נאמרה על רקע אישור הכנסת את חוק השתלות אברים שעבר בקריאה שנייה ושלישית לפני כשלושה חודשים. החוק שאליו התנגדו נחרצות חברי הכנסת מיהדות התורה עורר פולמוס נרחב בין חברי הכנסת החרדיים והרחוב החרדי, שבסיומו קרא הבד"ץ של העדה החרדית לחתום על כרטיס נגד, בו החותם מביע את רצונו שלא לתרום אברים במקרה של מוות.

בראיון שיפורסם במגזין 'הנעשה והנשמע' היוצא לאור בימים אלו מתייחס הרב למגוון נושאים אקטואליים בהשקפה ובהלכה; על הצורך לכתוב ספרי יוחסין, על איסור יציאה לחו"ל ועוד, בין היתר נוקט הרב גולדברג שליט"א עמדה הפוכה מזו שהוצגה בידי חברי הכנסת מיהדות התורה, וקובע ש"יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים".

הרב שנודע כמי שעסק רבות בנושא של קביעת רגע המוות הוסיף כי "קביעת רגע המוות הינו נושא סבוך וחמור עד למאוד, ואין כאן המקום והזמן להתייחס אליו בפרוטרוט, חותני הגאון ר' שלמה זלמן אויערבך זצ"ל החמיר בו מאוד, ואחרים חלקו עליו וכל אחד יעשה כדברי רבותיו".

הרב גולדברג הוסיף ואמר: "סבורני שגם יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים, אבל בתנאי שיוסיף שהדברים ייעשו רק על פי הכרעת חכם מוסמך. ומוטב אף שיציין בפירוש בחתימתו מי הוא אותו חכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד