ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כנס רעננה ומשרד התמ"ת משתפים פעולה לשילוב חרדים בהייטק

תוכנית משותפת של משרד התמ"ת ופורום כנס רעננה להכשרת חרדים למקצועות הטכנולוגיים וקליטתם בעבודה, תושק רשמית בכנס רעננה השני

חרדים ומחשבים. צילום: מנח זרקא
חרדים ומחשבים. צילום: מנח זרקא


תוכנית משותפת של משרד התמ"ת ופורום כנס רעננה להכשרת חרדים למקצועות הטכנולוגיים וקליטתם בעבודה, תושק רשמית בכנס רעננה השני, אשר יתקיים השבוע ביום שלישי, 24 ביוני ברעננה.

התוכנית פותחה בעקבות דיוני כנס רעננה הראשון למדיניות ההייטק הלאומית שהתקיים בשנה שעברה, ולאחר פגישות עם שר התמ"ת אלי ישי, ובמסגרתה יהיה אחראי משרד התמ"ת אחראי להכשרת החרדים, וראשי כנס רעננה יסייעו במציאת מקומות עבודה עבורם בתעשיית ההייטק.

שלמה גרדמן, יו"ר כנס רעננה, אומר: "אנו מקדמים בברכה את השתלבות אנשי המגזר החרדי בתעשיות עתירות הידע. כנציגי התעשייה נפעל ככל יכולתנו להשתלבותם הקלה והחלקה בתעשייה. שילוב החרדים בתעשייה הוא בבחינת הצלחה לכל הגורמים המעורבים.

"מדובר באוכלוסיה איכותית, שהצטרפותה למעגל העבודה בהייטק תסייע להוספת כוח עבודה מקצועי ונאמן לתעשייה, תשפר את מצבם הכלכלי של אנשי המגזר, ותגדיל את מספר המועסקים מכלל האוכלוסייה. הפרויקט המשותף שלנו עם משרד התמ"ת הוא רק סנונית ראשונה לפרויקטים נוספים שבכוונתנו ליזום בעתיד".

שמעון דוד, ממונה על קידום אוכלוסיות מיוחדות במשרד התמ"ת, אומר כי לפי נתוני משרדו, ניצול ההון האנושי במגזר החרדי הוא קטן ביותר. "מדובר בהון אנושי מאוד משמעותי עם יכולות מאד גבוהות, אולם עם ידע מאוד מצומצם ב'לימודי חול'. לפיכך, מהלך לשילוב הגברים החרדים בתעשיית הייטק, הוא כיוון שחשוב מאוד להרים בו את הכפפה. נעשו כבר פעולות בקרב הגברים החרדים לשילובם במשק, אולם יש להמשיך ולהעצים את המגזר הזה.

"זו יכולה להיות פריצת דרך מאוד חשובה לניצול נכון של ההון האנושי של מגזר הגברים החרדים, אולם יש לגשת למגזר החרדי עם רגישות רבה וזהירות, ובלי קיצורי דרך. חשוב להבין שמדובר בחברה שמתנהגת וחושבת באופן שונה מהחברה החילונית", מוסיף שמעון דוד.

כנס רעננה יתקיים זו השנה השנייה ביום שלישי, במסגרתו יתקיימו דיונים מעמיקים בנושאים המעצבים את תעשיית ההייטק הישראלית, כולל טכנולוגיות, חינוך, מקורות מימון ובריחת מוחות.

כנס רעננה למדיניות ההייטק הלאומית, הינו הכנס הלאומי השני אשר יעסוק בהרחבה בדמותה ובעתידה של התעשייה עתירת הידע בישראל.

הכנס יתקיים בין השעות 8:00-19:00, במשכן למוסיקה ואומנויות, קריית החינוך ע"ש רבין ברעננה, והוא מיועד להתוות את המדיניות הלאומית בתחומי הטכנולוגיה, החינוך והמימון במטרה לשמר ולפתח את יתרונה היחסי של ישראל בזירה הגלובלית.

כנס רעננה, מביא אל שולחן דיונים משותף את ראשי תעשיית ההייטק והמשק, בכירי המערכת הפיננסית, האקדמיה והממשל, במטרה להבטיח את יתרונותיה היחסיים של ישראל ולמצות את פוטנציאל הצמיחה הטמון בהון האנושי ובתשתיות המדעיות, והטכנולוגיות הקיימות בישראל.

כנס רעננה נטל על עצמו לבחון את הסכנות למעמדה הייחודי של ישראל בתחום תעשיות העילית ואת יכולתה להמשיך ולהוביל לאורך ימים, נוכח התמורות האדירות במזרח אירופה ומזרח אסיה.

קישורים:
לאתר הכנס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד