ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בשורה לשכירים: פיצויים - גם למתפטרים

וועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה ראשונה הצעת חוק ולפיה גם המתפטר מעבודתו ביוזמתו – זכאי לפיצויים מלאים כאילו פוטר. אחד מיוזמי החוק, ח"כ אורון: פיתרון לאנשים ישרים

תיקון. חיים אורון
תיקון. חיים אורון

פיצויים בכל מקרה, בין למפוטרים ובין למתפטרים מיוזמתם. וועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה הבוקר (ג) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק פרטיות, שמטרתן לחייב את המעסיקים בתשלום פיצויים מלאים גם אם העובד התפטר מרצונו.

על פי ההצעה, עובד המתפטר מעצמו יהיה זכאי לאותם זכויות ולסכום פיצויים זהה של עובד שפוטר. ההבדל היחיד: המתפטר לא יקבל את הפיצויים אלא אם כן עבד במקום העבודה במשך 3 שנים לפחות.

החוק אושר בוועדה על אף התנגדות הממשלה, שטענה שאין למדינה מקום להתערב ביחסי עובד ומעביד. את ההצעות יזמו חברי הכנסת חיים אורון (מר"צ) וסופה לנדבר (ישראל ביתינו). אורון אמר לאחר אישור החוק כי הוא בא לתקן אפליה קבועה בין בכירים לשכירים רגילים.

"עובדים במשרות בכירות מקבלים פיצויים גם במקרה של התפטרות, ולפעמים אף פיצויים גבוהים מהקבוע בחוק", הסביר אורון, והוסיף: "מי שאינו עובד מדינה, אינו בכיר ואינו מעוניין להתרשל בעבודתו כדי לאלץ את המעסיק לפטרו, יאבד חיסכון משמעותי מאוד כשינסה למצות את אפשרויותיו בשוק העבודה. וכאן מתערב החוק ומתקן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד