ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מופז: "מחלף קריית יערים - בקרוב"

במענה לשאילתה שהגיש ח"כ משה גפני, הודיע שר התחבורה: "מחלף תת-קרקעי שיאפשר גישה ישירה לקריית יערים נמצא בהליכים מתקדמים והוא יבוצע בקרוב". בטלז-סטון מקווים שזהו הסוף לסיוט

מחלף, בקרוב (צילום אילוסטרציה)
מחלף, בקרוב (צילום אילוסטרציה)

"תהליך הפקדת תוכנית ביצוע מחלף קריית יערים יחל בעוד מספר שבועות", כך מבטיח שר התחבורה שאול מופז במענה לשאילתה שהגיש בנושא ח"כ משה גפני. לדברי מופז, תוכנית בניית מחלף תת-קרקעי מהווה חלק מהתוכנית הכוללת הרחבת כביש מס' 1 (ירושלים – תל אביב), והיא עומד בראש סדר העדיפויות.

כיום, נאלצים הבאים מכיוון תל אביב ומבקשים לפנות לקריית יערים לעשות מעקף גדול, ולנסוע דרך הכפר אבו-גוש בכדי להגיע ליישוב. רק לנוסעים הבאים מכיוון ירושלים ישנה פניה ישירה מכביש מס' 1 המובילה ישירות לכניסה לקריית יערים.

תושבי היישובים קריית יערים ונווה-אילן הסמוכה, שלא מרוצים מן המצב הקיים, מנסים משך שנים להשפיע על בניית מחלף תת-קרקעי שיאפשר גישה ישירה ליישובם, ויחסוך מהם כ-10 דקות נסיעה בכל פעם.

בשנים האחרונות התנהל ויכוח בין משרד התחבורה לבין מהנדס מועצת קריית יערים. בעוד במשרד הממשלתי הסכימו לדון בבניית מחלף תת-קרקעי, דרשו במועצה להקים במקום גשר עילי. מהנדסי ומתכנני כביש מס' 1 דחו את הבקשה על הסף.

במסגרת התוכנית הכללית. עבודות בכביש מסצילום: במסגרת התוכנית הכללית. עבודות בכביש מס
במסגרת התוכנית הכללית. עבודות בכביש מס' 1

בשאילתה שהגיש, שאל ח"כ גפני את שר התחבורה: " נודע לי, כי בניית מחלף תת קרקעי בכביש מס' 1 כדי לאפשר גישה לבאים ממרכז הארץ לקריית-יערים ולנווה-אילן, מתעכבת. בעבר היתה גישה אך זו נסגרה מטעמי בטיחות, ומשרדך הבטיח כי בתום העבודות במחלף שורש, ייבנה המחלף. רצוני לשאול:

1. האם הידיעות נכונות?
2. אם כן – כיצד תזורז בניית המחלף?

מופז השיב בפרוטוקול מייגע, בו מפורטים כל הדיונים, ההערכות וההחלטות שהתקבלו בנושא. אך בשורה התחתונה הוא מבטיח: תוכנית המחלף התת-קרקעי מוכנה, והיא תץופקד בידי הגורמים האחראים בתוך שבועות, על מנת לשמוע ערעורים וקובלנות, ולאר מכן, אם ירצה השם, יחל הביצע.

באשר לדרישת המועצה לבניית גשר עלי במקום, אמר מופז: " כתגובה לעמדת החברה הציע מהנדס מועצת קריית יערים לבצע את דרך מס' 1 כגשר המקביל לדרך מס' 1. בניית הגשר אינה מונעת את ההתמודדות עם הקשיים ההנדסיים שפורטו להלן, דורשת עבודות תימוך מורכבות ובלתי אפשריות ועלותם מייקרת את הפרויקט, והיא בלתי אפשרית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד