י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'דגל התורה': יש לנו 'קלף מנצח' בקרב

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה טבלת נתונים, מספרים ופילוח מגזרי במצבת התלמידים בחינוך העצמאי, שהוכנה על-ידי בכיר בדגל התורה • השאלה היחידה שנותרה פתוחה: על מי נמנים התלמידים הספרדים?

הקלף המנצח נשלף
הקלף המנצח נשלף



בכירי 'דגל התורה' מתהלכים בשבועיים האחרונים כשבכיסם טבלה. לדעתם, זוהי הטבלה שבסופו של דבר תכריע את קרב האיתנים על מנכ"לות 'החינוך העצמאי'.

אין זה סוד כי מאז פטירתו של המנכ"ל הקודם, הרב מאיר לוריא, מתנהל לו מאבק כיפופי ידיים רב-משתתפים, בו אין בינתיים מנצח, וככל הנראה גם לא יהיה כזה.

הטבלה המדוברת, חשיפה ראשונהצילום: הטבלה המדוברת, חשיפה ראשונה
הטבלה המדוברת, חשיפה ראשונה




על פי הנתונים, שהוכנו על ידי אחד מבכירי דגל התורה והודלפו ל'בחדרי חרדים', מתוך 71,532 תלמידי החינוך העצמאי, 46,246 משתייכים למגזר הליטאי, בעוד חסידות גור, שמהווה אחת מהטוענות הראשיות לכתר, מונה רק 7,393 תלמידים.

לפי טענת עורכי הטבלה, המתפרסמת כאן לראשונה, מתוך 206 תלמודי תורה של החינוך העצמאי, 116 שייכים לליטאים, כולל רשת 'שובו' שלטענת מחברי המסמך נוסדה ומנוהלת בידי בני המגזר הלא-חסידי.

במידה ונתוני הטבלה אכן מדויקים (כפי שטוענים ב'דגל התורה', שם מספרים על עבודה מייגעת, קשה ואף בלתי-חוקית בהשגת הנתונים), הרי -כך טוענים אנשי דגל התורה - מדובר בלא-פחות מרעידת אדמה של ממש. יצויין, כי הטבלה הוצגה בפני הגראי"ל שטיינמן, שהגיב בחריפות.

יצויין, כי בטבלה לא מופיעים מספרי התלמידים הספרדים (המהווים כנראה רוב) כ"ספרדים', אלא הם שוייכו למגזר הליטאי.

ח"כ הרב מאיר פרוש בתגובה: "אני מכיר את הטבלה, הנתונים לא ממש מדויקים. אני לא יכול להתייחס כרגע לזה".

את תגובת ח"כ הרב יעקב ליצמן לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד