ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החשמל יתייקר ביום רביעי ב-5%

מאז תחילת השנה התייקר החשמל לצרכנים ביותר מ-8%. וכל זה לא מספיק: חברת החשמל דורשת שבקרוב תהיה העלאה נוספת

החשמל יתייקר ביום רביעי ב-5%

הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, האחראית על קביעת תעריפי הדלק במדינה, עידכנה היום (ה) את תעריפי החשמל. זאת, בעקבות העלייה המתמשכת במחירי הדלקים.

העדכון ייכנס לתוקף ביום רביעי הבא, כשהתעריף לצרכן הביתי יעלה בשיעור של 4.84% ומחיר קילוואט-שעה יעמוד על 49.78 אגורות לעומת 47.48 אגורות כיום. התעריף לסקטור המסחרי והציבורי יעלה בשיעור גבוה יותר של 5.04%, ויעמוד על 56.29 אגורות לקווט"ש לעומת 53.59 אגורות לקווט"ש כיום.

ברשות החשמל מציינים כי הסיבה הבלעדית לעדכון התעריפים היא התייקרות חדה במחירי הדלקים, הפחם, הסולר והמזוט, המשמשים את חברת החשמל.

מאז תחילת השנה מחירי הדלקים לייצור חשמל עלו ב-21.84%. שינויים אלה גרמו לעליית מחירי החשמל לצרכן הביתי מתחילת השנה ב-8.43%.

אבל לא רק זאת. בימים אלה מתנהל מאבק בין חברת החשמל ומשרד התשתיות לבין רשות החשמל ומשרד האוצר, על דרישתן של החברה ומשרד להעלות את התעריפים בקרוב שוב, הפעם ב-6%. ההעלאה הבאה אמורה לממן את הקמתן של ארבע תחנות כוח עם כושר ייצור של 1,750 מגה וואט ובעלות של כ-7 מיליארד שקלים.

חברת החשמל טוענת כי בגלל מצבה הפיננסי הקשה אינה מסוגלת לממן את הקמת תחנות הכח, ודורשת כי המימון יבוא על חשבון העלאת תעריפי החשמל. זאת, בשעה שהרשות לחשמל דורשת מחברת החשמל לממן את הקמת התחנות באמצעות התייעלות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד