ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המדינה תעודד בניית דירות להשכרה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה חוק המעניק הקלות במס בבניית דירות להשכרה. הצעת החוק קובעת כי התמריצים יחודשו למשך 5 שנים - עד שנת 2013. המטרה: להקל על מי שאינם יכולים לקנות דירות

המדינה תעודד בניית דירות להשכרה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ משה כחלון, על-פיה יחודשו ההקלות במס לבניינים חדשים המיועדים להשכרה עד שנת 2013. ההקלות במס כבר ניתנו בעבר במסגרת תיקון 54 לחוק עידוד השקעות הון, אולם הן הופסקו בשנת 2006.

הצעת החוק קובעת כי התמריצים יחודשו למשך תקופת ביניים של 5 שנים על מנת לעודד בנייה של בניינים חדשים להשכרה, שיוכלו לתת מענה לאוכלוסיה המתקשה במימון רכישת דירה למגורים.

עוד מוצע בהצעת החוק להוריד את שיעור המס ליחיד ל- 18% במקום 25% כפי שנהוג היום, שכן לדבריו של כחלון, "אלמלא כן לא יהא ליחיד כל תמריץ לבנות בניין להשכרה, כאשר בכל מקרה על-פי חוק מיסוי מקרקעין הינו ממוסה בשיעור 20% בלבד". כמו כן יופחתו מספר הדירות המינימאלי לאישור חלק מבניין להשכרה מ- 70% של סה"כ הדירות בבניין למחצית הדירות.

בנוסף, הוארכה ב-5 שנים תוקפה של הוראת השעה, הקובעת שעל מנת לקבל הטבות במס על בנייה להשכרה די בתקופת השכרה של 5 שנים - במקום 10 שנים כפי שנהוג היום.

יוזם החוק, ח"כ משה כחלון, אמר היום:"כידוע נוצר היום מחסור אדיר במאגר הדירות להשכרה אשר גרם להעלאה של מאות אחוזים במחירי הדירות. זוגות צעירים, חיילים, משפחות המתקשות לממן רכישת דירה, הם אלו שנאלצים לשלם כל חודש סכומי עתק לשכירות.

"התיקון המוצע יבטיח כדאיות כלכלית מספקת ליזמים אשר ירצו לבנות בניינים להשכרה, והדבר יצור היצע במספר הדירות להשכרה. התוצאה המבורכת של התיקון המוצע יבוא במחירי הדירות להשכרה שיהיו סבירים ומפוקחים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד