י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכה קשה לש"ס: ברוורמן - יו"ר הכספים

ועדת הכספים של הכנסת הצביעה היום בעד מינויו של אבישי ברוורמן ליו"ר, ובכך הפך המינוי לסופי. מיסז'ניקוב: "כספורטאי, הייתי נלחם עד הסוף". גורם בש"ס: דחינו הצעה לקבל 250 מליון שקל מהממשלה

מהאקדמיה לכספים. פרופ' ברוורמן בעת כהונתו כנשיא אוניברסיטת בן-גוריון
מהאקדמיה לכספים. פרופ' ברוורמן בעת כהונתו כנשיא אוניברסיטת בן-גוריון

ועדת הכספים של הכנסת בחרה היום (ד) את חבר הכנסת אבישי ברוורבמן (עבודה) ליו"ר. ברוורמן, שבחירתו אושרה אתמול בוועדת הכנסת, יחליף את ח"כ סטס מיסז'ניקוב משיראל ביתנו. נציגי ש"ס שהתנגדו לבחירה נעדרו מההצבעה. מיסז'ינקוב, שחזר להיות ח"כ מן המניין בוועדה, נמנע.

הדרך לבחירתו של ברוורמן הייתה כרוכה במאבק איתנים פוליטי בין סיעת ש"ס למפלגת העבודה. ועדת הכנסת, שפסלה את המינוי בשבוע שעבר, אישרה אותו מחדש השבוע, אך ברגע האחרון הוא נשלח שוב להצבעה חוזרת שבה הוא אושר שוב.

היו"ר היוצא, סטס מיסז'ניקוב, נפרד מהועדה: "אני עצמי, כספורטאי לשעבר, הייתי נלחם עד הסוף בתקווה שלא ארד מהמגרש בלי ניצחון. נשארתי נאמן להתחייבותו הראשונה שלא להיות עושה דברו של האוצר. אמרתי אז שאני מפרש אחרת את ההסכם הקואליציוני, וקיימתי את הבטחתי שהדברים הגדולים לא יצאו מהוועדה כמו שנכנסו. הכרחנו את האוצר להקשיב לנו והוכחנו כי לוועדה יש מלה".

ש"ס איימה שאם תאשר הקואליציה את המינוי היא תראה בכך שבירת מוסכמות, ותראה עצמה משוחררת לחלוטין ממשמעת קואליציונית. גורמים בש"ס סיפרו כי הסיעה דחתה הצעה של הממשלה לתת לה 250 מיליון שקלים למטרות שונות בתמורה לתמיכה במינוי ברוורמן.

קישורים:
ברוורמן ימונה לכספים; ש"ס רותחת מזעם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד