א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ספין יח"צני או כפייה חרדית?

שלטי החוצות המקדמים סרט הוחלפו בירושלים ובבני ברק. לטענת החברה, מפני שהתקבלו פניות על הפגיעה ברגשות הציבור החרדי. אבל באתר הסוקר את עולם התקשורת והפירסום שואלים: עוד ספין?

ספין יח"צני או כפייה חרדית?

האם מדובר בעוד ספין יח"צני או בהתגברות נמשכת של ההשפעה החרדית על המפרסמים? - כך שואלים באתר 'אייס', אתר המסקר את עולם התקשורת ועולם הפירסום.

חברת UIP, המפיצה בארץ את הסרט ’מאמה מיה’, מחזמר, החליפה את שלטי החוצות של הסרט בירושלים ובבני ברק. הסיבה לכך, לפי גורמים בחברה, היא לחץ מצד נציגי הציבור החרדי על חברת ’מקסימדיה’ האחראית לשילוט.

בשלט המקורי היתה כוכבת הסרט מריל סטריפ לבושה באוברול ג’ינס, אך גם בחולצה קצרה - מה שעורר את זעמם של כמה חרדים על לבושה הלא-צנוע בעיניהם. עתה מופיעים על השלטים החדשים שהוצבו בערים אלו רק שני הכוכבים הגברים האלמוניים יחסית של הסרט, המשחקים בתפקידי משנה.

’מקסימדיה’, הטוענת כי קיבלה פניות על הפגיעה ברגשות הציבור החרדי, קשורה בשערוריה-זוטא דומה שהתרחשה רק לפני חודש. אז היה זה סרט אחר שעורר מחאה מצד גורמים דתיים בעיריות ירושלים ופתח-תקווה.

אלו דרשו להסיר מילה מכרזות הסרט, וגם אז היתה זו מקסימדיה, שהודיעה למפיצת הסרט, ’פורום פילם’, כי הכרזות לא יוכלו להיתלות עקב כך.

עיריית פ"ת הבהירה אז כי אינה מתערבת בנדון, ואילו עיריית ירושלים הבהירה כי הטענות אינן נכונות וכי מדובר בהוצאת דיבה.

במקסימדיה וב-UIP מבית גלובוס גרופ סירבו להגיב.

קישורים:
מקור: אייס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד