א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האם החרדים יפתרו את המשבר בענף הרכב?

בשל המחסור בכוח האדם, בקל אוטו College, המכללה החדשה ללימוד מקצועות הניהול העסקי בענף הרכב, נערכים לנרשמים ממקור לא צפוי – המגזר החרדי. תיבדק אופציה לפתיחת כיתה לחרדים

האם החרדים יפתרו את המשבר  בענף הרכב?
דב האזרחי

על רקע משבר כוח האדם בענף הרכב, הזקוק לכאלפיים עובדים, שליש מהם במשרות ניהוליות, נערכים בקל אוטו College, שהוקמה השנה כדי להכשיר את מנהלי העתיד של הענף, לגל נרשמים מפתיע – חרדים המעוניינים לצאת לעולם העבודה. במכללה אף בודקים את האפשרות לנהל כיתה חרדית נפרדת, ומנהלים מגעים עם העולם החרדי על מתן לגיטימציה ללימודים במכללה.

תוכנית הלימודים הייחודית בקל אוטו College, המבוססת על לימוד תיאוריות ניהוליות יחד עם לימודים מעשיים ואימון אישי, מאפשרת לסטודנטים להתחיל הלכה למעשה את הקריירה שלהם, עם סיום הלימודים.

בנוסף, תנאי הקבלה במכללה, גם כן שונים מכל מוסד לימודי אחר. בניגוד למוסדות האחרים, בהם תנאי הקבלה מבוססים על ציון פסיכומטרי וממוצע בציוני הבגרות, בקל אוטו College, מתנים את הקבלה ללימודים במרכז הערכה ייעודי, בו יעברו המועמדים מבדקי התאמה, מבחנים פסיכולוגיים וראיון אישי. שיטת קבלה ייחודית זו, מאפשרת בעיקר לציבור החרדי, שאינו מחזיק בתעודת בגרות או פסיכומטרי, וכך תמדד יכולתם האישית וכישוריהם המקצועיים, לצורך פיתוח קריירה בעולם העסקים.

"ענף הרכב קורץ באופן טבעי לאותם חרדים המעוניינים להשתלב בעולם העסקים" מסביר שמוליק קליין, מנכ"ל קבוצת הרכב קל אוטו. "ישנו ביקוש גבוה לכוח אדם איכותי, המשכורות בתחום מגיעות ל- 20-25 אלף ₪ לחודש למנהל תיקי ליסינג צעיר, כולל רכב וטלפון נייד, הקידום מהיר ומדובר בתחום עסקי המתפתח במהירות ומתפרש על מגוון רחב של תחומים בעולם העסקים. לחרדים רבים יש חושים עסקיים טבעיים, ויחד עם הכשרה תיאורטית ומעשית, לימוד מיומנויות ואימון, הם יהפכו במהרה למנהלים מקצועיים ומצליחים בענף הרכב ובכלל".

בתוך המגמה החדשה של השתלבות חרדים בשוק העבודה, מסתמן ענף הרכב כאלטרנטיבה אטרקטיבית ביותר לחרדים המעדיפים עסקים על גבי תיכנות ופיתוח היי טק, וחברות הרכב רואות כיום בהשתלבות החרדים אפשרות לפיתרון חלקי של מצוקת כוח האדם הקשה בתחום. "הרעיון לשלב את החרדים נולד כתוצאה מנרשמים רבים מהמגזר, והבנו שהשתלבות החרדים לכוח העבודה יכול להוות יתרון לענף והן למגזר, השואף להשתלב בעולם העבודה". אומרת עדנה גולן, מנהלת קל אוטו College.

היא מוסיפה: "חלק מהתפיסה שלנו היא גם לבצע השמה וללוות את בוגרינו בתהליך מלא, עד להשתלבות בעולם העבודה ואנו אף מקיימים מערך חונכות במהלך הלימודים וגם בתחילת דרכם של הבוגרים כעובדים במקום התעסוקה החדש. אנו מצפים שהשוק יחכה גם לעובדים ויזמים מהמגזר החרדי בזרועות פתוחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד